مجوز صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مجوز صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شد

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر روز دوشنبه اعلام کرد: در پی بازدید سرویس فدرال نظارت دامپزشکی و بهداشت نباتی فدراسیون روسیه از استان بوشهر مجوز صادرات فرآورده های شیلاتی از جمله میگوی پرورشی بوشهر به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،   به نقل از این روابط عمومی، سرویس فدرال نظارت دامپزشکی و بهداشت نباتی فدراسیون روسیه هفته گذشته از مزارع پرورش میگو، کارگاههای فرآوری آبزیان و آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماریهای میگو واقع دراستان بوشهر بازدید کردند.

سرویس فدرال نظارت دامپزشکی و بهداشت نباتی فدراسیون روسیه در سفر به استان بوشهر، اقدامات سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی این استان درزمینه مدیریت بهداشت و بیماری های آبزیان در طول دوره پرورش،و تمهیدات بهداشتی دامپزشکی در زمینه بهداشت فرآورده های پروتئینی و آزمایشگاه مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماریهای میگو و نحوه عملکرد، مستندات و تجهیزات این آزمایشگاه را مورد بررسی و ممیزی قرار دادند.

با امضای تفاهم نامه این سرویس نظارتی با رییس سازمان دامپزشکی کشور، مجوز صادرات فرآورده های شیلاتی ایران به کشور روسیه به صورت رسمی صادر شد.

براساس این تفاهم نامه، ظرف سه ماه آینده تیمی از کارشناسان روسی برای ارزیابی نهایی شرایط بهداشتی کشور در زمینه گوشت طیور و لبنیات به ایران سفر می کنند تا در آینده، مجوز صادرات به فدراسیون روسیه و اتحادیه گمرکی اورآسیا نیز صادر شود.

رییس سازمان شیلات ایران روز گذشته از آغاز صادرات آبزیان به روسیه خبر داد و گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و بازدید هیات اعزامی از روسیه از استان های تولیدکننده محصولات شیلاتی مانند بوشهر در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از ابتدای ژانویه (اواخر هفته جاری) صادرات محصولات شیلاتی ایرانی بویژه میگو و قزل آلا که مدنظر طرف روسی است، آغاز شود.

حسن صالحی افزود: روند بازار و تامین آن از یک منحنی عرضه و تقاضا پیروی می کند و در این ارتباط توصیه به صادرکنندگان ایرانی این است که در کیفیت محصولات صادراتی کوتاهی نکنند و قیمت ها را نیز در ابتدای کار بالا نبرند.

وی درباره میزان ظرفیت صادراتی محصولات شیلاتی مانند قزل آلا و میگو که مدنظر طرف روسی است و این که چگونه باید سیاست گذاری کرد تا مشتریان قدیمی این محصولات مانند اسپانیا و ایتالیا و غیره به دست فراموشی سپرده نشوند، گفت: با توجه به میزان تولید محصولات شیلاتی در کشور و افزایش میزان آن طی سال گذشته هیچ محدودیتی برای صادرات وجود ندارد.

رییس سازمان شیلات تصریح کرد: در زمینه صادرات محصولات شیلاتی، ایران سابقه دیرینه ای به اتحادیه اروپا دارد و به طور مداوم محصولات ایرانی کنترل می شود، بنابراین مشکلی در زمینه کیفیت محصولات شیلاتی ایرانی وجود ندارد.

براساس اعلام مدیرکل شیلات استان بوشهر، امسال ۱۴ هزار و ۳۰۱تن میگو از مجتمع های پرورشی این استان برداشت شده که افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

حسین بهمنیاری افزود: تاکنون سه هزار و۵۰۰ تن از مجموع میگوی پرورشی تولیدی دراستان بوشهر به کشورهای چین، ویتنام، آمریکا، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا صادر شده است.

وی اظهارکرد: همچنین ۹هزار تن میگوی پرورشی تولید استان بوشهر نیز توسط صادرکنندگان در این استان خریداری شده و آماده صادرات است.

بهمنیاری گفت: گونه میگوی تولیدی دراستان بوشهر وانامی است میگوی پرورشی بوشهر به دلیل کیفیت بالا بازار مناسبی در بیشتر کشورها دارد

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false