۲۰ نکته خواندنی از فینالیست های جام حذفی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲۰ نکته خواندنی از فینالیست های جام حذفی

منصوریان و گل‌محمدی، سرمربیان ۲ تیم نفت‌تهران و ذوب‌آهن، تیم های خود را به فینال جام‌حذفی رساندند، البته مسیر ذوب‌آهن برای رسیدن به فینال سخت‌تر بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، " به  نقل از ورزش سه"، عملکرد گل‌محمدی و منصوریان در عرصه فنی شباهت زیادی به هم داشته اند، معیارها و مصادیق شباهت ها و تفاوت های این ۲ را با هم مرور می‌ کنیم.

۱٫ یحیی گل‌محمدی، متولد ۲۷ اسفند ۴۹ و منصوریان، متولد ۱۱ آذرماه ۵۰ هستند و کمتر از ۹ ماه، تفاوت سنی دارند.

۲٫ گل‌محمدی و منصوریان در سال های ۷۵ و ۷۶، ۲ سال مشترک در تیم‌ملی داشته اند. گل‌محمدی ۳ سال زودتر از منصوریان ملی‌پوش شد، جالب آنکه بدانید او ۷ سال بعد از منصوریان از تیم‌ملی کنار رفت …

۳٫ منصوریان در ایران فقط برای استقلال و پارس خودرو بازی کرد اما یحیی در ۶ تیم پرسپولیس، تراکتورسازی، پورا، فولاد و صبا بازی کرد.

۴٫ گل‌محمدی هیچ وقت خارج از ایران بازی نکرد اما منصوریان در ۵ تیم پالیستر و گیلانگ سنگاپور، اسکودا و آپولون یونان و سنت پائولی آلمان بازی کرده است.

۵٫ یحیی گل‌محمدی ۷۴ و منصوریان ۴۶ بازی ملی دارند.

۶٫ نفت سومین تجربه باشگاهی منصوریان است. او در استقلال ۸۷ دستیار قلعه‌نویی بود و در سال ۸۸ سرمربی پاس بوده است اما ذوب‌آهن هفتمین تجربه مربیگری گل‌محمدی است که ۲ بار در سال های ۸۷ و ۹۱ سرمربی صبا، در سال ۸۸ سرمربی تربیت، ۸۹ نساجی قائمشهر، ۹۰ دستیار دایی در راه‌آهن، ۹۱ پرسپولیس و ۹۲ نفت بوده است.

۷٫ گل‌محمدی در تیم‌ملی مربیگری نکرده اما منصوریان ۳ سال سرمربی تیم ۲۳- بوده و مدتی دستیار قطبی در تیم‌ملی بود، او حتی در یک بازی سرمربی تیم‌ملی در دیدار دوستانه با روسیه بوده که تیم‌ملی، روسیه را یک ـ صفر برد.

۸٫ گل‌محمدی در سال گذشته سرمربی نفت بود و عملکردی خوب داشت و این تیم را سوم کرد، اما در روز ۱۰ خرداد ۹۳ منصوریان جای او سرمربی تیم‌ملی شد.

۹٫ در حال حاضر، منصوریان با هدایت نفت‌تهران صاحب ۳۰ امتیاز در ۱۶ بازی و صدرنشین لیگ است و گل‌محمدی صاحب ۲۱ امتیاز در ۱۶ بازی و تیم نهم مسابقات لیگ است، اما نفت، سال گذشته تیم سوم و ذوب‌آهن تیم سیزدهم لیگ بوده اند، هر ۲ تیم از موقعیت پارسال خود بالاتر رفته اند.

۱۰٫ دیدار یحیی گل‌محمدی و منصوریان در دور رفت لیگ روز ۱۰ مهرماه در تهران انجام شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

۱۱٫ دیدار فینال جام‌حذفی روز اول خردادماه برگزار خواهد شد اما منصوریان و گل‌محمدی در روز ۲۷ فروردین ۹۴، ۳۵ روز قبل از فینال جام‌حذفی دیدار دور برگشت مسابقات لیگ را با یکدیگر برگزار خواهند کرد .

۱۲٫ نفت ۱۵ بازی مشترک را در لیگ و جام‌حذفی نباخته اند، آنها در این مدت صاحب ۸ برد و ۷ مساوی هستند. البته عملکرد نفت در لیگ بهتر بوده است. آنها ۶ برد و ۵ مساوی در لیگ داشته اند و در جام‌حذفی که بازی ها سبک تر بوده است و به زحمت ۲ تیم دسته اولی را برده و سپس برابر یک تیم دسته دومی و سپس پدیده با پنالتی برنده شده اند.

۱۳٫ ذوب‌آهن در ۷ بازی متوالی عملکرد شایسته ای را با ۵ برد و ۲ مساوی داشته و از روز ۳۰ مهرماه، طی ۴۵ روز بی شکست مانده اند، ذوب‌آهن در این ۷ مسابقه پرسپولیس را در جام‌حذفی برد و صبا و ملوان را با ۳ گل شکست داد … ذوب‌آهن در ۱۰ بازی آخر خود در لیگ و جام‌حذفی تنها در هفته دوازدهم و در روز ۳۰مهرماه به تیم فوتبال فولادخوزستان باختند.

۱۴٫ یحیی گل‌محمدی برای دومین بار یک تیم را به فینال جام‌حذفی می‌ برد. او سال ۹۱ هم پرسپولیس را به فینال جام‌حذفی برد و حالا ذوب‌آهن را هم به فینال می‌ برد در حالی کهمنصوریان اولین فینال دوران مربیگری خود را تجربه می‌ کند.

۱۵٫ ذوب‌آهن قبلا ۳ بار با مربیگری کربکندی (۲بار) و ابراهیم‌زاده به فینال جام‌حذفی رسید و گل‌محمدی اولین مربی غیراصفهانیاست که ذوب‌آهن را به یک فینال برده است. در حالی که منصوریان برای اولین بار نفت را به فینال جام‌حذفی برده است.

۱۶٫ منصوریان بیشترین دوران عمر فوتبال خود را در استقلال سپری کرد (۸ فصل) و گل‌محمدی بیشترین دوران عمر فوتبالش را در پرسپولیس بود (۶ فصل) .

۱۷٫ تنها تیم های مشترکی که گل‌محمدی و منصوریان در آنها حضور داشته اند، تیم های ملی ایران و نفت‌تهران (اولی در دوران بازی و دومی در دوران مربیگری) این ۲ تیم بوده اند .

۱۸٫ ذوب‌آهن و نفت، به فاصله ای اندک در هفته های ۹ و ۱۱ لیگ استقلال را بردند و حالا این ۲ تیم در هفته اخیر، هر ۲ تیم برابر تیم فوتبال پرسپولیس برنده شده اند .

۱۹٫ منصوریان و گل‌محمدی، کمترین یار خروجی را در بین تیم های لیگ در ابتدای فصل داشته و تیم این ۲، علیرغم آنکه سال اول حضورشان را سپری کرده بیشترین ثبات را داشته اند.

۲۰٫ منصوریان و گل‌محمدی هر ۲ در جام‌جهانی بازی کرده اند، منصوریان در سال ۷۷ و در ۲۷ سالگی برابر تیم آمریکا و گل‌محمدی در سال ۸۵ و در ۳۵ سالگی برابر پرتغال و مکزیک، حضور در جام‌جهانی را تجربه کردند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false