×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عذر بدتر از گناه آموزش و پرورش استان در قبال بی احترامی به چفیه دانش آموزان

در سالروز دهه ای که امام حسین (ع) با اهل بیت و جوانان بنی هاشم به مسلخگاه کربلا می رود تا به شرف، آبرو بخشد و غیرت را در رگ های تاریخ به جریان درآورد و همزمان با انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه تزویر و جاسوسی آمریکا، متاسفانه در شهر دارالحماسه بوشهر شاهد وقایعی بودیم آه از نهاد آدمی بیرون می آورد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"، در چهارم محرم الحرام به گفته چند دانش آموز بسیجی در اقدامی نابجا در یکی از مدارس شهر بوشهر برخوردی شدید با آنها، فقط و فقط بخاطر انداختن چفیه صورت گرفت که باعث ناراحتی علاقمندان فرهنگ دفاع مقدس شد.

به گفته یکی از دانش آموزان وقتی معاون جلوی همه، چفیه را از دوش این چند دانش آموز کشید، یکی از آنها بغض کرده بود و مبهوت مانده بود و اندکی جلوی معاون مدرسه مقاومت کرد تا اینکه درگیری بالا گرفت و حتی مراجعه به مدیر مدرسه نیز برای دانش آموز افاقه نکرد و همه شاهد تحقیر این چند دانش آموز بودند که به عشق شهدای گمنام و رشادت های سال های دفاع مقدس چفیه بر گردن انداخته بودند.

در پی این اتفاق نادر در شهر بوشهر پایگاه خبری تحلیلی سپاس وظیفه خود دانست که به دفاع از ارزش های والای انقلاب و حق ضایع شده چند دانش آموز بی گناه و معصوم برآید و طی خبری این اقدام را محکوم کرده و مدیر کل بسیجی آموزش و پرورش که در چندین مراسم خود را به این عنوان بسیار والا معرفی کرده متوجه این موضوع کند و در صدد پیگیری جدی این مساله برآمد.

ولی جالب این جاست که اداره کل آموزش و پرورش شهرستان بوشهر طی اقدامی تعجب برانگیز این رسانه را به دروغگویی محکوم کرده و به جای پیگیری مساله، رسانه مردمی سپاس را به زدن تهمت و افترا محکوم کرده است.

در جوابیه ارسالی اداره کل آموزش و پرورش که بنا به وظیفه رسانه ای در این پایگاه خبری درج گردید گفته هایی وجود داشت که واقعاً تامل بر انگیز بود.

 

در این جوابیه آمده است که این رسانه می خواهد نان سیاسی خود را در فضای تشویش اذهان عمومی بخورد، حال قابل توجه است که همه مردم می دانند که نان سیاسی را چه افرادی می خورند و اگر این رسانه می خواست نان خور سیاسیون باشد قطعاً نباید به طرفداری از چند دانش آموز مظلوم بسیجی قلم می راند و به گفته خودتان باید به طرف شما می آمد و تشویش اذهان عمومی را از کدام قسمت متن خبر برداشت کرده اید؟ و کجای چفیه انداختن در تضاد و تقابل با ارزشهای دانش آموزیست که دفاع از دانش آموزان تشویش اذهان عمومی است؟!

شما در مرقومه خود رسانه سپاس را به یک امر بدیهی در اصول خبرنگاری دعوت نموده اید که این خود نشان از مبتدی بودن نگارنده در عرصه رسانه است، شاید اولین اصلی را که هر خبرنگار باید به آن توجه نماید، موثق بودن منبع اخبار است. منبع موثق شما در مدرسه چرا مدیر و معاونی هستند که به جای نهادینه ساختن فرهنگ شهادت و معرفی حسین صافی ها، توان موجود در مدرسه را جهت عقیم نمودن حرکتهای فرهنگی و ارزشی مصروف نموده اند. منبع موثق ما زبان دانش آموزان گریانی بود که از این واقعه دلشکسته بودند و منبع شما ؟ و گفتنی است که این ادبیات، ادبیات یک فرد فرهنگی نبود.

منظور شما از تیترهای ژورنالیستی این رسانه چه بوده است؟ آیا بهتر نبود به جای بازی با کلمات به این سوال پاسخ می دادید که چفیه کدام زشتی و نامیمونی را به ذهن متبادر میکرد که باید به زیر کشیده می شد؟ مگر الگوی ما همان رهبری نیست که به هیچ وجه حاضر نیست این هدیه مادر خود را حتی برای لحظه ای از خود دور کند؟ و واقعا جز خصومت چه نامی را بر این عمل می توان گزارد؟

ما هرگز منکر جان بر کفی و آزادگی و رزمندگی خیل عظیمی از فرهنگیان خدوم استانمان نیستیم و همیشه این حدیث مولا علی(ع) را سرلوحه زندگی خود می دانیم که فرمود:" من علمنی حرفاً فقد صیرنی عبداً" ولی وقتی این ارزش ضدایی و هتک حرمت به مقدسات از سوی یک معاون مدرسه صورت می گیرد مسلماً تعجب بیشتری دارد و مسئولین آموزش و پرورش باید پاسخگوی عموم جامعه باشند.

ما به این نکته واقف هستیم که در عرصه خبر و اطلاع رسانی باید صاف، شفاف، صادقانه، هنرمندانه و صدالبته واقع بینانه عمل کنیم تا مخاطب مخالف خود را هم مجاب کنیم، در صورتی که ما در جوابیه شما شاهد عنوان هایی هستیم که هرگز به آنها آلوده نیستیم و رفتار شما را غیرهنرمندانه می دانیم و قضاوت را به مخاطبان عزیز و فهیم خود می سپاریم.

توصیه ما به آن معاون و هم طیفی ها و هم فکرانش این است که از مهم ترین ارزش های جنگ، پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای جنگ است نه این که تنها به زبان و ظاهر توجه شود و این ظاهر باید با خصلت ها، اعتقادات و روحیات یک رزمنده همراه باشد.

این که این نه سربند و چفیه هست که هویت می آورد، بلکه این بسیجیان و رزمندگان بودند که به نماد سربند و لباس ها، معنویت و هویت و هیبت می دادند و این دانش آموزان فرزندان همان رزمندگان و شهدا هستند با همان خوی و همان خصلت.

و لازم به ذکر است که این رسانه در کمال ادب و احترام و بنا به گفته دانش آموزان آن مدرسه خبر خود را منتشر نموده است و هیچ گونه بی تقوایی و غرض ورزی و سیاسی کاری را در خبر خود لحاظ ننموده است و از مدیریت آموزش و پرورش استان می خواهد که مازاد بر پاسخی درخور و البته قانع کننده به جامعه ارزشی استان بوشهر، عکس العملی  بایسته در قبال فعل مغرضانه این شخص انجام دهد تا از تکرار مجدد این اعمال ناشایست از طرف افرادی که می طلبد خود عامل و مروج دهنده فرهنگ شهید و شهادت باشند جلوگیری شود.

چفیه را زهرا(س)به گلها هدیه کرد

چفیه را اشک شهیدان چفیه کرد

چفیه بوی شهادت می دهد

بوی دوران شرافت می دهد

چفیه یعنی باز گمنامی شهید

با هزاران ناز عطرش می رسید

عطر گمنام عطر یاس ساقی است

چفیه هم مانند چادر خاکی است

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false