×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پنجاه دومین نشست ادبی ساختار رویش به مناسبت میلاد علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز: الناز رشیدی دبیر نشست ساختار رویش در پنجاه و دومین برگزاری این نشست، ضمن خوش آمد گویی به حاضر و اساتید و علاقمندان به ادبیات، گفت: به مناسبت میلاد علی بن موسی الرضا(ع) شاعرانی که شعر آیینی دارند قرائت شود و همراه با نقد شعر هم همراه باشند.

در این نشست الناز رشیدی به شعری از استاد شهریار پرداخت که در خصوص امام رضا بود این شعر نخستین بار همزمان با روز بزرگداشت شعر وادب پارسی منشر شد همزمان با ۲۷ شهریور روز بزرگداشت شهریار که به نام روز شعر و ادب پارسی هم نام‌گرفته است برای نخستین بار شعر شهریار درباره امام رضا (ع) بود پرداخت که با دستخط خود شاعر منتشر شده است.

وی در خصوص گفته های شاعر عبدالجبار کاکایی، شاعر و منتقد ادبیات ایران بود گفته شد که شعر آیینی می‌تواند شامل پیام‌های متعددی شود. منتقد ادبیات ایران با اشاره به سبک‌های شعر آیینی گفت: با محدود شدن شعر آیینی در بخش عرفانی که عموماً رویکردی تغزلی و عاشقانه را دنبال می‌کند، امروزه کمتر شاهد استفاده از فرم‌های ادبی مانند قطعه، قصیده و یا دیگر سبک‌های شناخته‌شده شعری هستیم.

در ادامه شاعر در خصوص اشاره به شعر سپید گفت: اگر در بخش شعر آیینی به حوزه سرایش «سپید و نیمایی» ورود داشته باشیم، می‌توان خلأ موجود را ترمیم و جبران کرد پرداخت.

حسن ختام نشست ادبی (ساختار رویش ) شعر خوانی عبدالکریم نیسنی، سجاد ندومی، محمد امینی، فاطمه میرزای، بهنام هنری ، حبیب صادقی، مهربانو نیسنی ، دریا افکار آزاد، نسرین چشم آلوس،فرح شیروانی، زینب جمیری، الهه ثابت بوده است.

لازم به ذکر است، نشست ادبی (ساختار رویش ) هر چهارشنبه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای رویش به آدرس عاشوری کوچه بهارستان ۹چهار راه اول کنار ترانس برق سمت چپ درب دوم برگزار می شود و حضور ادب دوستان در محفل ادبی آزاد می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false