×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شب خاطره سوگواران خمینی در حوزه هنری استان بوشهر برگزار می شود

به گزارش چغادک نیوز، عبداله شاهینی با اشاره به درایت و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) در هدایت قیام ۱۵ خرداد ، این حرکت را یک حرکت الهی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) برشمرد و گفت :

امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را یکی از ایام الله میدانند و از نظر ایشان ایام الله انسان ساز است. به تعبیر ایشان این ایام الله است که جوان را از عشرتکده ها بیرون می‌کشد و به میدان جنگ میفرستد. لذا باید این روزها را بزرگ بداریم و۱۴ و ۱۵ خرداد هر دو از ایام الله هستند .
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ از امام ره به عنوان یک شاخص و قطب نما برای صیانت از جهت‌گیری‌های اصلی در حرکت انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند. ایشان تاکید می‌کنند مواضع امام را بایستی به طور روشن و واضح – همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت – تبیین شود.
در این برنامه تلاش کرده ایم از طریق مراجعه مستقیم به آرا امام به شناخت بهتری از جهت‌گیری های اصلی انقلاب اسلامی برسیم و بدانیم آن کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، کدام مواضع امام را دیدند و تسلیم شدند.
وی با تاکید بر ضرورت اشاعه تاریخ شفاهی و اهمیت آن در ثبت و ضبط واقعیات تاریخی افزود : در بخش دیگر برنامه به دنبال آن خواهیم بود تا با پرهیز از روایت های پایتخت زده سکانسی از مواجهه مردم بوشهر با واقعه ارتحال امام را بازخوانی و روایت کنیم.
گفتنی است شب خاطره «سوگواران خمینی » یبا محوریت روایت هایی از سوگواری بوشهری ها روز پنج شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار خواهد شد.
شاهینی یادآور شد : در این ویژه برنامه که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، جمعی از شاعران آیینی در سوگ ارتحال امام خمینی شعرخوانی می پردازند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false