×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعلام آمادگی ترکمنستان برای تقویت حضور خود در تکمیل کریدور شمال – جنوب

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مامتخان چاکی یف» رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان روز سه شنبه در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی با اعلام علاقه مندی ترکمنستان بر تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف حمل‌و نقلی گفت: ایران و ترکمنستان مناسبات حمل و نقلی فراوانی دارند و اکنون در مرز سرخس روزانه ۴۰۰ واگن و از مرز اینچه برون روزانه ۲۰۰ واگن تردد دارند که امکان افزایش ظرفیت ۳ تا ۴ برابر ظرفیت فعلی وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی مذاکرات در حال پیگیری است و در این خصوص آماده توسعه همکاری‌ها هستیم.

«مامتخان چاکی یف» بر تکمیل راه جاده‌ای اینچه برون به هندای ترکمنستان تاکید کرد و افزود: ترکمنستان آمادگی دارد تا همه موارد مطرح شده در خصوص افزایش مناسبات حمل‌و نقلی ایران و ترکمنستان را در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی در کمیسیون اقتصادی مشترک که به زودی برگزار می‌شود مطرح کند و رفع موانع موجود در همکاری های حمل و نقلی دو طرف حل و فصل شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعال شدن موافقت‌نامه عشق‌آباد نیز مورد تاکید کشور ترکمنستان است فعال شدن مفاد این موافقتنامه را در رشد ترانزیت در منطقه نقش‌آفرین خواند.

رییس آژانس حمل‌و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه ترکمنستان توضیح داد: تسهیل در تردد کشتی‌های تجاری ایران و تبادل بار بین دو کشور ایران و ترکمنستان به ویژه با بنادر شمالی در برنامه است و در تلاش هستیم تا این مناسبات تقویت شود.

وی تدوین سند جامع حمل‌و نقل بین ایران و ترکمنستان را بسیار مهم برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت ریلی، هوایی، بنادر و جاده‌ای در کمیسیون اقتصادی دو کشور که به زودی برگزار می‌شود در برنامه است.

«مامتخان چاکی یف» همچنین در این دیدار بر تقویت حضور ترکمنستان در تکمیل کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false