×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰ هزار نفر بوشهری در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

به گزارش چغادک نیوز، حیدر راهب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) در زمینه ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی در پیوند با کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: منابع این دوره از جشنواره کتابخوانی به چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است.

راهب ادامه داد: منابع بخش خردسال (زیر ۷ سال) شامل کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال، منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال) شامل «اسب چوبی» اثر مجید راستی از انتشارات به‌نشر، «ده قصه از امام حسن عسکری(ع)» اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار از انتشارات به‌نشر است.

وی بیان کرد: منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) شامل «من ضامن» اثر مصطفی خرامان از انتشارات به‌نشر، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)» و منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) شامل دو اثر «آبی‌ها» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)» نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات، است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: شرکت کنندگان در چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال می‌توانند به صورت انفرادی کلیپ‌هایی با کیفیت در قالب فیلم تهیه و ارسال کنند.

وی با اعلام این که هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در گروه سنی خود، یک پویش ارسال کند، گفت: در هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی، هر شرکت‌کننده ابتدا نام و نام خانوادگی، مشخصات کتاب و نام داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کند و فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه و حجم ۱۰۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری شود.

راهب از گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه به عنوان اهداف این جشنواره نام برد و بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به شیوه دو مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در چهار گروه سنی شامل خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال افزود: برگزیدگان این جشنواره در دو سطح ملی و استانی در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false