۵۰۰ میلیون تومان از مطالبه گندم‌کاران بوشهری به شکل علی‌الحساب پرداخت شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۵۰۰ میلیون تومان از مطالبه گندم‌کاران بوشهری به شکل علی‌الحساب پرداخت شد

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از ایرنا، جمال زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه گندم خریداری شده تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با توجه به نرخ ۱۱۵۰۰ تومان که نرخ سال قبل و به صورت علی الحساب بوده و انتظار می‌رود پس از ابلاغ قیمت جدید گندم مابه تفاوت قیمت به کشاورزان پرداخت شود.

وی اظهار کرد: با این وجود منتظر ابلاغ قیمت جدید گندم از وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

زارعی با بیان اینکه امسال استان بوشهر در تولید گندم خودکفا شده است اظهار کرد: با توجه به سامانه هوشمندسازی آرد و نان تخصیص گندم برای امسال ۹۶ هزار تن گندم نیاز بود که برای استان تاکنون ۱۲۳ هزار تن گندم خریداری شده و استان در زمینه تامین گندم شرایط خوبی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایان خرید گندم قرار داریم انتظار می‌رود چهار هزار تن دیگر گندم از کشاورزان تا پایان فصل خریداری و میزان خرید گندم در استان بوشهر به ۱۳۰ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: مراکز خرید گندم استان بوشهر تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ فعال هستند.

زارعی گفت: امسال ۱۴ مرکز خرید شامل ۲ مرکز ملکی مربوط به شرکت غله، سه کارخانه و ۹ مرکز مباشر تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم کردند که مراکز مباشر پیشرفت خوبی در خرید داشتند و درشرایطی که سال‌های قبل ۱۰ تا ۱۲ درصد خرید گندم آن‌ها بوده امسال این رقم به ۴۵ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین یک کشتی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تنی گندم فله نیز برای نخستین بار از روسیه به بندر بوشهر وارد شد که طی سه روز کاری این کشتی تخلیه و ترخیص شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false