×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نقدی بر رفتار و عملکرد شهردار برازجان

به گزارش چغادک نیوز؛ اسماعیل سیاح از فعالین اجتماعی استان بوشهر در یادداشتی نوشت: شهید باکری در برابر فحش و ناسزا ان پیرزن گرفتار در سیل با سعه صدر و بردباری استین بالا می زند و با خشوع و تواضع در برابر گلایه و ناسزا بدون انکه خم بر ابرو بیاورد یا شکایت ی کند ، خاشانه رفتار کرد و تا زانو در گِل لای …ان شهید نمونه اخلاق و مردم داری و فرزند امام و سرباز ولایت بود . این اخلاقیات باید الگویی باشد برای دیگر مسئولان و مدیران امروزی

امام خامنه ای “مطالبه گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است.

قریب به یکسال اندی است که جناب مرتضی قدوسی کرسی و سکان مدیریت شهری را دست گرفته حالا چگونگی آمدن و انتخابش خودش حدیث و بحث فراوانی داشت که تا امروز هم مورد سوال و گلایه است.

مطالبه گری حق و ضرورت است و لازم است آن را بدانیم که نقد و مطالبه گری جز حقوق شهروندی است و باید بهش احترام بگذاریم.
نباید مسئولین از نقد و پرسشگری مردم عصبانی بشوند.

اگر بخواهیم عملکرد شهردار را در بحث رفتار و اخلاق مورد ارزیابی قرار دهیم.
کشاندن پى در پى فعالان اجتماعى و مطالبه گران دلسوز شهر به دادسرا و دادگاه به جرم انتقاد سازنده و برشمردن ایرادات کار توسط این شهردار که باعث اختناق و ترس از انتقاد توسط صاحبنظران مى شود و این روش سرکوب در هیچ دوره اى سابقه نداشته است.
آیا بهتر نیست جناب شهردار و وکلایش بجای حضور در دادگاه و شکایت علیه مردم زمان و وقت خود را خدمت به مردم کنند و رفع ایرادات ؟

نقدهای عملکردی از پروژه هاى داراى ایراد و اشکال فنى و اصولى:

١_ قلع و قمع غیرضرورى و مأیوس کننده درختان بومى و تنومند و قدیمى بلوارها و فضاهاى سبز که کاهش سرانه سبز در این اقلیم کم آب و خشک را در پى داشته و سایه بان از سر مردم برداشته و سنگ و موزائیک و درختان غیربومى مثل انجیر جایگزین آن شده براى مثال پارک کشتکار و پارک خیابان دانش آموز و بلوار از میدان شهردارى تا انتهاى خیابان سازمانى
٢_ نصب تیر برقهاى کوتاه سه مترى در بلوار که هم شکوه و عظمت بلوار را از بین برده و هم نور مهتابى آن باعث اذیت شدن چشم راننده مى شود و هم در صورت رشد و ارتفاع گرفتم درختان برهان گلى این تیرهاى سه مترى پوشیده میشود؛ بطوریکه اینگونه تیرها مناسب پارک و فضاى سبز بوده و تیر روشنایى با ارتفاع حداقل ۶ مترى مثل بلوار شریعتى مناسب بلوارهاى شهر هست با تابش نور عمودى بر خیابان که متاسفانه مردم این شهر سالیان سال باید این تیرهاى کوتوله پارکى و نور نامناسب آن را تحمل کنند چرا که هزینه هاى گزافى از بیت المال بابت آن پرداخت شده است.
٣_ طراحى و نصب المان میادین با ابعاد نامتقارن و نامتناسب با وسعت این میادین
مانند المان آهنى و بتنى با ابعاد بزرگ در میدان ٩ دى که متناسب با وسعت میدان نیست و جلو دید عابر و راننده را نیز گرفته و اینکه به لحاظ جنس آهنى آن در رطوبت و شرجى دوامى ندارد؛ بهتر بود المانى با ابعاد کوچکتر که هزینه کمترى هم داشت طراحى و نصب مى شد.
همچنین المان مقبره حافظ که هم از نظر اندازه سازه با مساحت میدان و هم ارتباط نداشتن ان به شهر برازجان انهم در یکى از مهمترین میادین شهر مناسبت ندارد؛ و بجاى مقبره خواجه حافظ شیرازى در میدان کارگر سابق
جا داشت مجسمه آیه الله مجاهد برازجانى صاحب فتواى جهاد علیه استعمار از آن میدان پرت و نامتجانس جابجا و در این میدان پرتردد نصب مى شد تا تمثال این شخصیت پرافتخار محلى همیشه در دید و ذهن مردم این شهر قرار داشته باشد.
و این میدان در مجاور پژوهش سرا به نام آیه الله مجاهد نامگذارى و مقبره حافظ با قبر آن بزرگوار در یک بوستان قرار میگرفت که علاقمندان امکان حضور پاى آن را داشتند و به یاد ایشان فاتحه اى هم نثار کرده و با عکسى و گردشى از این ماکت گرانبها مستفیض مى شدند.

۴_ اطراف میادین نرده هاى سنگى سفید از کف خیابان کار شده که با برخورد وسائط نقلیه خصوصاً موتور سوارها شکسته و از جا در مى آیند؛ کار فنى این بود که ابتدا با ارتفاع ٢٠ تا ٣٠ سانتر یک رینگ بتنى ساخته و سپس این سنگهاى گرانقیمت بالاى آن قرار مى گرفت.

۵_ نصب تندیس خیام که به شعر و شاعرى و رباعى مشهور است با نماد نجوم و کهکشان که به ابوریحان بیرونى اختصاص دارد در یکى از میادین مهم باعث تعجب و سردرگمى نظاره گران شده است..!!

۶_ نصب چراغهاى قرمز در پرتردد ترین خیابان شهر یعنى خیابان شهیدچمران (بیمارستان) که باعث ترافیک کلافه کننده شده و عدم اهتمام در بازگشایى خیابان موازى این خیابان یعنى شهید نجفى که خیابان شورا را به خیابان ماحوزى وصل و از بار ترافیک مى کاهد. و عدم بازگشایى خیابان دلگشا باوجود خریدارى تعدادى املاک در مسیر آن در زمان شهرداران سابق و بطور کلى بى برنامگى در اجراى پروژه هاى مهم و تأثیرگذار شهرى با وجود حجم بالاى بودجه هاى واریزى به حساب شهردارى برازجان که در هیچ دوره اى سابقه نداشته است.

٨_ تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانى صرفاً براى مطالعه طرح زیر گذر مرکز شهر که با وجود پروژه هاى ضرورى بر زمین مانده هیچى توجیه مطالعاتى و اجرایى براى شهر برازجان نداشته و ایکاش معلوم مى شد این مُزد با چه پارامترى تعیین و به چه کسى و یا کسانى بابت چه امورى پرداخت شده یا مى شود.

٩_ عدم برگزارى نشست منظم خبرى با اصحاب رسانه و جلسه پرسش و پاسخ با مردم و ارائه بیلان عملکرد و شفاف سازى مالى و گزارش مالى بودجه هاى پرداختى و هزینه کردها

١٠_ عدم برخورد و یا شاید صدور مجوز به دست فروشان سفره عید در ایام نوروز در مسدود نمودن عرض پیاده روها که مردم و مهمانان نوروزى را دچار سختى تردد و انتقادگویى نمود.

١١_ عدم ارائه گزارش دقیق و مفصل در مورد تملک دارایى ها اعم از منقول و غیرمنقول به نام شهردارى که اعتبارات نیز بدان تخصیص یافته و سرمایه گذارى ضرورى بحساب و در آینده مشمول ارزش افزوده نیز مى شود.

١٢- عدم برگزاری مناقصه در بحث تابلوهای کار شد ورودی برازجان از سمت جاده شیراز که هزینه ای بالغ بر چند میلیارد ( ٣ الی ۴ میلیارد )
١٣- عدم پیگیری در بحث حقوقی ساختمان پزشکان همچنان پرونده اش بلاتکلیف چرا که اختلاف مالی و حقوق شهرداری توسط پیمانکار ان ضایع شده .

١۴_ پیاده رو سازى ناتراز معابر عمومى با فراز و نشیب هاى بسیار که بااحتیاط باید بر روى آن راه رفت؛ که عدم مهارت استادکار آن و عدم نظارت شهردارى و هدر رفت سرمایه ها در اجراى آن مشهود است.

١۵_ برگزارى همایش هاى هزینه بر مثل مادران آسمانى که اغلب عوامل اجرایى آن از خارج از استان دعوت شده بودند از مجرى گرفته تا مداح و مهمان ویژه با وجود اینکه این شهر سرشار از این چنین استعدادها مى باشد.

١۶_ واگذارى یک دستگاه خودرو سوارى و تعدادى نیرو به فرماندارى، بطوریکه طبق قانون هرگونه مساعدت مالى از طرف شهردارى به ادارات دولتى ممنوع مى باشد.

١٧- اقدام به مقدمات ورود اراضى به محدوده شهر در بایکوت خبرى و بدون هیچگونه اطلاع رسانى که تا حداقل ١٠ سال پیش بى سابقه بوده و شهرداران و شوراهاى سابق در برابر آن مقاومت کردند.

١٨-عدم اهتمام و برنامه ریزى در تعویض و ساماندهى تابلوهاى تبلیغاتى که اغلب فرسوده و طرح و مدل آن قدیمى و منسوخ بوده و سیمامنظر شهرى را عقب افتاده نشان داده و چشم هر بیننده اى را آزار مى دهد. و جانمایى آنها نامناسب و در معابر باعث مشکلات در آمد و شد مى باشد.

مسئولى که تخصص ندارد، تعهد هم ندارد
شوراى شهر جلوى خسارات بیشتر را بگیرید…

سیاح فعال اجتماعی و سیاسی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false