×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هیات‌های سعودی و عمانی در صنعا درباره چه موضوعاتی رایزنی می‌کنند؟

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی یمن (سبا)، سفر دو هیات سعودی و عمانی به صنعا در راستای میانجیگری سلطنت عمان برای پایان دادن به جنگ هشت ساله علیه یمن است.

نهاد ریاست شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که دو هیات عمانی و سعودی با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و درخصوص رفع تحریم ها و توقف تجاوزگری علیه این کشور رایزنی خواهند کرد.

این نهاد همچنین اعلام کرد که در این گفت وگوها درمورد بازگشت تمام حقوق ملت یمن از جمله پرداخت حقوق تمام کارمندان دولت از درآمدهای نفت و گاز رایزنی خواهد شد.

شامگاه شنبه، ساعاتی پس از سفر یک هیات عمانی به پایتخت یمن، یک هیات سعودی وارد صنعا شد.

این اولین سفر یک هیات سعودی به صنعا پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در (فروردین ماه ۱۳۹۴) به شمار می‌آید.

دیروز خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشته بود که هیات های سعودی – عمانی تصمیم دارد به زودی به منظور دستیابی به توافق و آتش‌بس دائم در یمن، به صنعا سفر کند.

این دو منبع آگاه تأکید کردند که «مذاکرات هیات های سعودی و عمانی در صنعا، روی بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه‌های یمن، پرداخت حقوق کارکنان و انتقال سیاسی قدرت متمرکز خواهد بود».

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

این منبع اظهار داشت که ائتلاف عربی نیز متعهد شده است بدون استثنا حقوق تمام کارکنان یمنی در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و سایر مناطق را بپردازد و کمیته‌هایی را برای محدود کردن خسارات ناشی از جنگ، رسیدگی به آن‌ها و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تحت نظارت سازمان ملل و ضمانت بین المللی کشورهای بزرگ تشکیل دهد.

محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در آستانه ورود دو هیات عمانی و سعودی به صنعا گفت: «خروج نظامیان خارجی از کشور، پرداخت خسارت ها و بازسازی از خواسته های عادلانه ماست».

عبدالسلام افزود: «از دیگر خواسته ما توقف تجاوز، برداشته شدن کامل محاصره و پرداخت حقوق همه کارمندان از درآمدهای نفتی و گازی است».

وی تأکید کرد که «بر پرونده اسیران بیشتر تمرکز خواهیم کرد تا مانند گذشته هیچ مشکلی آن را به تاخیر نیندازد».

به گفته وی، «قول‌هایی داده شده است که این کار در ماه مبارک رمضان به سرانجام برسد».

انتهای پیام/#یمن

#نجات ملی یمن

#سعودی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false