×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حملات سایبری سایت‌های رسمی چندین ایالت آلمان را از دسترس خارج کرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، حملات سایبری وب سایت های رسمی را در چندین ایالت فدرال آلمان فلج کرد.

وب‌سایت‌های چندین نهاد رسمی در مکلنبورگ-پومرانی غربی روز سه‌شنبه به دلیل حمله سایبری به طور موقت در دسترس نبودند. به گفته یک مقام محلی بر اساس تجزیه و تحلیل های اولیه، واضح است که این حمله ای است که در آن سرورها قرار است با درخواست های انبوه بارگیری شوند که به اصطلاح حمله( DDos) انکار سرویس نامیده می شود.

بر اساس این اطلاعات، وب سایت وزارتخانه ها، صفحه عمومی پلیس ایالتی و پورتال خدمات MV تحت تأثیر این حملات سایبری قرار گرفتند. این وب سایت ها توسط ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات ایالت، مرکز پردازش داده (DVZ) M-V ارائه و نگهداری می شوند.

کریستین پگل از مسئولان مربوطه در این باره گفت: کارشناسان ما برای روشن کردن آنچه اتفاق می‌افتد و جلوگیری از موج‌های بیشتر حملات، کاملاً کار می‌کنند. آنها اولین مهاجمان را در مراحل اولیه شناسایی و مسدود کردند و اقدامات فنی بیشتری را برای جلوگیری از حملات بیشتر انجام دادند.

طبق آخرین اطلاعات تیم اورژانس رایانه ای CERT M-V، یک گروه سایبری روسی مسئولیت این حمله را در کانال های رسانه های اجتماعی بر عهده گرفته است – مواردی از این دست در گذشته نیز وجود داشته است. در ایالت زاکسن آنهالت نیز یک حمله سایبری وب سایت رسمی پورتال ایالتی را فلج کرد.

به گفته وزارت کشور در شورین، شبکه داخلی پلیس در مکلنبورگ-پومرانیا غربی، که برای تمام فرآیندهای داخلی پلیس استفاده می شود، تحت تأثیر این حملات قرار نگرفته است.

با این حال، وب سایت های پلیس در نیدرزاکسن و براندنبورگ تحت تأثیر قرار گرفتند . بیاته کاردلز، سخنگوی ستاد پلیس پوتسدام، به خبرگزاری آلمان گفت که با توجه به دانش فعلی، نمی توان فرض کرد که اطلاعات درز کرده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان با توجیه افزایش خطر حملات سایبری روسیه در جریان جنگ اوکراین اخیرا از افزایش اختیارات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در این کشور به‌منظور تقویت دفاع سایبری خبر داد که لازمه آن اصلاح قانون اساسی است.

به‌گفته نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان اداره پلیس جنایی فدرال آلمان باید بتواند از خطرات حملات سایبری جدی در آینده جلوگیری کند، این مقام آلمانی همچنین می‌خواهد نقش اداره فدرال امنیت اطلاعات را گسترش دهد.

وی روز دوشنبه به شبکه تحریریه آلمان گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای اصلاح قانون اساسی هستیم تا اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) بتواند تهدیدات ناشی از حملات سایبری جدی را دفع کند.

وزیر کشور آلمان همچنین اصلاحیه دیگری را در قانون اساسی پیشنهاد کرد تا اداره فدرال امنیت فن‌آوری اطلاعات (BSI) را به یک دفتر مرکزی در روابط فدرال و ایالت ـ مشابه اداره پلیس جنایی فدرال ـ گسترش دهد.

فایزر پیش از این هم در اواخر فوریه نسبت به خطر بالای انتشار اطلاعات نادرست، جاسوسی و خرابکاری روسیه با توجه به جنگ روسیه در اوکراین هشدار داده بود و از گسترش BSI در این زمینه خبر داده بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false