۸۴ طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر تکمیل شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۸۴ طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر تکمیل شد

علیرضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این نهاد به فرمان امام راحل برای رفع موانع و حل مشکلات مردم در روستاها تشکیل شد اظهار داشت: در ۴۴ سال گذشته تحول مهم و تاثیرگذاری در توسعه زیرساخت‌های روستایی و حل مشکلات مردم انجام شده است.

وی از نوسازی حدود ۳۷ هزار واحد مسکونی روستایی در ۴۴ سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در یکسال گذشته ۳ هزار و ۱۰۷ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بازسازی واحدهای مسکونی پس از وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی را از  دیگر طرح‌ها دانست و بیان کرد: در ۴۴ سال گذشته ۳۴ هزار و ۲۹ واحد مسکونی در استان بوشهر که به سبب حوادث سیل و زلزله آسیب دیده‌اند بازسازی و تحویل جامعه هدف شده است.

مقدم اضافه کرد: در یکسال گذشته ۶۳۰ واحد مسکونی مربوط به سیل در دشتستان، گناوه و دیلم بازسازی و تحویل خانوارها شده است.

وی تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در ۴۴ سال گذشته یک‌هزار و ۴۳ واحد ویژه اقشار محروم در روستاها ساخته و تحویل شد این درحالی است که در یکسال گذشته ۲۵۷ واحد مسکونی ساخته شده و در سفر استانی رئیس جمهور تحویل جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در ساخت مسکن روستایی علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که در ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به روستاییان استان بوشهر پرداخت شده است.

مقدم از ساخت ۱۵۰ واحد مسکن روستایی ویژه محرومان در استان بوشهر خبر داد و افزود: ۶۸ واحد مسکونی در دیر و ۸۲ واحد هم در کنگان ساخته شده که در سفر رئیس جمهور تحویل جامعه هدف می‌شود.

وی ادامه داد: در دیر واحدهای مسکونی به‌صورت ۲ واحد در دو طبقه و در کنگان بلوک ۴ واحدی در ۲ طبقه ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برای ساخت واحدهای محرومین در دیر ۷ میلیارد ریال و در شهرستان دیر ۱٫۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است گفت: در اجرا طرح نهضت ملی مسکن سهم بنیاد مسکن استان بوشهر در سال اول ۲ هزار و ۳۸۰ فقره تعیین شده که نخستین طرح آن به تعداد ۸۴ واحد مسکونی در شهر خورموج دشتی در سفر رئیس جمهور تحویل جامعه هدف می‌شود.

مقدم از احداث دیوار حفاظتی در روستاها خبر داد و بیان کرد: در ۴۴ سال گذشته ۶۱ روستا در مقابل سیلاب ایمن‌سازی شده و از ۱۶۸ روستاها در معرض خطر سیلاب و در یکسال گذشته با اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور ۱۶ روستای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و جم ایمن‌سازی شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false