×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خبرخوب|هدیه آقا به دخترک روشندل چه بود؟/ «دعا کن برادرم سر به راه بشه»

در این چند روزه به یمن ولادت امیرالمومنین(ع) و روز پدران این سرزمین، حسابی تنور کادو دادن و کادو گرفتن ها داغ بود و بساط بزم و سرور برپا؛ پس حالا که کادوها را رد و بدل کردید و در این چند روز تعطیلی با گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده، نبودن‌هایتان را جبران کردید،، حتما برای شروع اولین روز کاری هفته، کلی انرژی دارید؛ با این حساب لطفا اخم نکنید، با ارباب رجوع ها صبورانه روبه رو شوید، هوای مشتری ها را داشته باشید و اگر رئیستان کمی کج خلقی کرد خیلی به دل نگیرید؛ خلاصه همه انرژی های مثبت تان را رو کنید و به اولین روز کاری در نیمه دوم بهمن ماه به عنوان یک نعمت الهی، خوشامد بگویید. همین که شغلی دارید و می توانید روزی حلال برای خانواده ببرید، خودش به همه دنیا می ارزد.

 

 

خبرخوب|هدیه آقا به دخترک روشندل چه بود؟/ «دعا کن برادرم سر به راه بشه»

حتما برای شروع اولین روز کاری هفته، کلی انرژی دارید؛ با این حساب لطفا اخم نکنید، با ارباب رجوع ها صبورانه روبه رو شوید، هوای مشتری ها را داشته باشید و اگر رئیس تان کمی کج خلقی کرد خیلی به دل نگیرید؛ خلاصه همه انرژی های مثبت تان را رو کنید و به اولین روز کاری در نیمه دوم بهمن ماه به عنوان یک نعمت الهی خوشامد بگویید.

 

خبرخوب|هدیه آقا به دخترک روشندل چه بود؟/ «دعا کن برادرم سر به راه بشه»

گروه خبرخوب- در این چند روزه به یمن ولادت امیرالمومنین(ع) و روز پدران این سرزمین، حسابی تنور کادو دادن و کادو گرفتن ها داغ بود و بساط بزم و سرور برپا؛ پس حالا که کادوها را رد و بدل کردید و در این چند روز تعطیلی با گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده، نبودن‌هایتان را جبران کردید،، حتما برای شروع اولین روز کاری هفته، کلی انرژی دارید؛ با این حساب لطفا اخم نکنید، با ارباب رجوع ها صبورانه روبه رو شوید، هوای مشتری ها را داشته باشید و اگر رئیستان کمی کج خلقی کرد خیلی به دل نگیرید؛ خلاصه همه انرژی های مثبت تان را رو کنید و به اولین روز کاری در نیمه دوم بهمن ماه به عنوان یک نعمت الهی، خوشامد بگویید. همین که شغلی دارید و می توانید روزی حلال برای خانواده ببرید، خودش به همه دنیا می ارزد.

انگشتر عقیق خاص ترین هدیه جشن تکلیف فرشته ها

گرچه در آن جشن تکلیف رویایی، چشمش به جمال آقا روشن نشد و نتوانست مثل بچه های دیگر، با چشم سر شاهد شور و حال دختران هم سن و سال خودش در دیدار با رهبر باشد اما برای او همه چیز عشق و احساس بود نسبت به پدری که اینبار در خانه خود، لبخند بر لب دختران ۹ ساله آورده بود. همانطور که در خبرخوب دیروزمان هم گفتیم، جشن تکلیف فرشته‌ها پر بود از تصاویر و فیلم های نابی که هر کدامشان کلی حرف برای گفتن دارند و تصویر بالا هم یکی از همان تصاویر است؛ بله همانطور که در عکس می بینید، دختر روشندل جشن فرشته ها، هدیه ای خاص در دست دارد و آن هدیه ارزشمند، انگشتری عقیق است به یادگار از رهبرمعظم انقلاب. هدیه ای که نشان می دهد در بین آن همه جمعیت، حواس پدر امت به همه هست، حتی به دختر روشندلی که پدر را نمی بیند.

“دعاکن برادرم سر به راه بشه”

وقوع حوادث با بلایای طبیعی در کشور ما به رغم تمام تلخی های که درپی دارد، تابلوی زیبایی است از خیر و خوبی و فرصتی برای تبادل احساسات و انرژی های مثبت میان مردم. مردمی که تحت هر شرایطی، هوای هم را دارند و پشت یکدیگر را خالی نمی کنند. چه آن هایی که دست همنوعانشان را می‌گیرند و چه آن هایی که تحت حمایت خیران قرار می گیرند، هردو به یک اندازه مستفیض می شوند. یکی فیض مالی می برد و دیگری فیض معنوی.

 مثلا همین عکس بالا را ببینید. روی کاغذی نوشته شده: «برام دعاکن برادرم سربه راه بشه» این یک یادداشت کوتاه و یک درخواست صمیمانه است. اما چه کسی چنین درخواستی را نوشته؟ این برگه در جیب یکی از کاپشن هایی بوده که از سوی مردم رشت به دست زلزله زدگان خوی رسیده و این یعنی یک عشق دوطرفه میان مردمی که یکی آن سر کشور است و دیگری این سر کشور؛ اما هردو بانی خیر می شوند برای رفع حاجت دیگری. به امید سر و سامان گرفتن مردم خوی و حاجت روایی همه خیران با مرامی که در قبال کمک هایشان، فقط و فقط به یک دعای خالصانه از مردم خوی امید بسته اند.

مهدکودک صحرایی و خوشحالی کودکان خوی

حالا که از خوی و محبت و انسانیت گفتیم، بگذارید با یک خبر خوب دیگر، حالتان را بهتر کنیم. البته این روزها خبرهای خوب زیادی از خوی به گوش می رسد. از حمایت های مردمی گرفته تا برگزاری کنسرت به نفع زلزله زدگان و فروختن دوربین عکاسی حرفه ای برای کمک به این مردم. خبرهایی که هرکدام نشانگر دریایی از انسانیت هستند و صد تا بسته خبرخوب هم که بنویسیم، باز هم کم خواهد بود اما ما می‌خواهیم با خبرهای کمی خاص تر و متفاوت تر حالتان را بهتر کنیم. مثلا همین خبر«مهدکودک جهادی برای کودکان زلزله زده».

اگر هنوز این خبر را نشنیده اید، خوب است بدانید که گروه های جهادی و هلال احمر در کنار تمام خدماتی که در این چند روزه بی دریغ نثار مردم خوی کرده اند، اینبار در اقدامی جالب، دست به پرپایی مهد کودک صحرایی در کنار کمپ های اضطراری زده اند تا در این روزهای بحرانی، مرهمی باشند بر دردهای مردم خوی و کودکان زلزله زده ای که به شدت نیازمند کمی آرامش و دوری از فضای پرتنش زلزله و چادرنشینی هستند. اگر نگاهی به فیلم بالا بیندازید و شور و شوق بچه های قد و نیم قد خوی را ببینید، به کار ارزشمند بچه های جهادی و متولیان برپایی این مهدکودک صحرایی، دست مریزاد می گویید.

بازهم نوزادان عجول و امدادی های تر و فرز

 

چندوقت پیش از نوزاد عجول کرمانی گفتیم که برای پاگذاشتن به این دنیا سر از پا نمی شناخت و حتی برای تولد، تا بیمارستان هم صبر نکرد و تولدش در آمبولانس، تاریخی شد. جالب است بدانید که مشابه همین داستان، اینبار در دامغان اتفاق افتاده و مادر بارداری از روستای کلاته رودبار در حین انتقال به بیمارستان، مجبور شده با کمک تکنسین های اورژانس دخترش را داخل آمبولانس به دنیا آورد. بازهم می خواهیم همان جمله دفعه قبل را تکرار کنیم و بگوییم صد احسنت به نوزاد و مادر و کادر پزشکی.

 

صبر کنید هنوز تمام نشده! خبر بعدی هم مربوط به مادران باردار و نوزادان عجول است اما اینبار از روستای گزستان کوهرنگ واقع در چهارمحال و بختیاری و کمی هیجان انگیزتر. خبر رسیده که دو مادر ۱۹ و ۲۱ ساله در روستای گزستان دچار درد زایمان شده و شرایط اورژانسی پیدا می‌کنند که با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، سریعا بالگرد اورژانس هوایی جهت نجات جان مادران باردار کوهرنگی به پرواز در می‌آید و پس از اقدامات درمانی مناسب، دو مادر جوان را با بالگرد و البته تلاش کارشناسان عملیات اورژانس هوایی به بیمارستانی در شهرکرد منتقل می کند. این هم از نیروهای زبده اورژانس و تبحرشان در رسیدگی به مادران باردار.

«کمه ولی با عشقه»!

و اما آخرین خبر خوبمان را اختصاص می دهیم به بیلبورد جالبی که به مناسبت روز پدر توسط سازمان زیباسازی تهران در سطح شهر نصب شده. روی این بیلبورد در کنار یک کادوی جوراب نوشته شده: «کمه ولی با عشقه». احتمالا همه ما با دیدن تصویر یک جوراب آن هم در اتوبان های سطح شهر، در اولین واکنش به یاد خاطرات نوستالژیک خود با هدیه جوراب روز پدر و حتی طنزهای مربوط به آن و مظلومیت پدرها می افتیم اما وقتی کمی دقیق تر می‌شویم، مضمون آن جمله ساده و کوتاه، معنای دیگری به عکس جوراب روی بیلبورد مقابل چشمان‌مان می‌دهد. شاید همیشه هدیه جوراب به دستمایه ای برای طنز و شوخی میان ما تبدیل شده باشد اما حقیقتا در اینکه همان یک جفت جوراب، همه دارایی و مظهر عشق ما به پدرانمان بوده، شکی نیست و با کمی تفکر متوجه می‌شویم که این بیلبورد به شایستگی هرچه تمام، یک حقیقت آغشته به طنز را به تصویر کشیده تا قدر خودمان و پدرمان را بیشتر بدانیم و حتی شده با یک جفت جوراب، قدردان زحماتشان باشیم.

 

دروغ منشا همه گناهان است

 

همانطور که می‌دانید دروغ از گناهان کبیره است که نه تنها عواقب اخروی به همراه دارد، بلکه سرمنشا بسیاری از گناهان است و فرد را در زندگی دنیوی خوار و بی ارزش می‌کند‌. آیات و روایات متعددی در نکوهش دروغ وجود دارد که تفکر در هریک از آن ها می‌تواند نقش بسزایی در تلاش برای ترک این عادت حرام داشته باشد. مثلا حکایتی از امیرالمومنین(ع) در جوامع الحکایات به خوبی هرچه تمام، نقش دروغ در وقوع دیگر گناهان کبیره و صغیره را نشان می دهد. در این حکایت آمده است:« مردی از حضرت علی(ع) تقاضا می‌کند او را از یکی از گناهانی که به نظر ایشان مهم است، منع کند. حضرت از مرد می‌خواهد که هرگز دروغ نگوید. مرد از میخانه ای می‌گذرد و تصمیم می‌گیرد شراب بخورد، اما فورا با خود می‌اندیشد که اگر حضرت علی(ع) از او حقیقت را بپرسد نمی‌تواند دروغ بگوید، پس از تصمیم خود منصرف می‌شود. بعد از مدتی مرد هوس گناه دیگری می‌کند اما به علت آنکه قسم خورده دروغ نگوید، از این گناه نیز منصرف می شود. تا اینکه روزی مرد به دیدن حضرت می رود و به ایشان می گوید که تازه متوجه شده چرا دروغ منشأ تمام گناهان است!» ا

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false