صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۷ کشور | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۷ کشور

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم از بوشهر، خلیج‌ فارس یکی از ظرفیت‌های مهم در عرصه سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اقتصادی محسوب می‌شود و استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس از توانمندی بالایی در این عرصه برخوردار است.

۸۰ درصد شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر دارای ساحل است و در نوار خلیج‌ فارس قرار دارند که این مهم ظرفیت‌های مهمی در عرصه اقتصادی و تجارت دریایی برای ساحل‌نشینان فراهم کرده است.

افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان در ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی دارد.

محمد شکیبی نسب به عملکرد صادرات و واردات کالا در بنادر این استان در ۱۰ ماه امسال پرداخت و با اشاره به ۴۹ میلیون و ۶۹۱ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، اظهار داشت: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزایش ۱۶ درصدی ورود شناور بالای یک‌ هزار تن در بنادر استان بوشهر را از دیگر موفقیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جابه‌جایی مسافر بین بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال در مقایسه با سال قبل ۳٫۵ درصد افزایش یافته است.

مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر هم با اشاره به اینکه ۱۱ گمرک در این استان در امر صادرات کالا فعال هستند، عنوان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۳ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالا از ۱۱ گمرک استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

علی سلیمانی میزان واردات کالا در ۱۰ ماه امسال از طریق گمرکات استان بوشهر را ۵۱۶ هزار تن اعلام و بیان کرد: ارزش کالا وارداتی در ۱۰ ماه امسال ۱٫۶ میلیارد دلار است که نسبت به ۱۰ ماه سال قبل از نظر ارزشی ۴۴ و وزنی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی از مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر خبر داد و گفت: با افزایش صادرات کالا غیرنفتی در برابر واردات کالا تراز تجاری استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال مثبت شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را بیشترین افزایش در صادرات کالا اعلام کرد و افزود: از طریق این منطقه ویژه اقتصادی یک میلیون و ۸۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۳ میلیون دلار صادر شده که ارزش این میزان صادرات نسبت به ۱۰ ماه سال قبل ۱۵۱ درصد رشد یافته است.

گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بیشترین حجم صادرات کالا در استان

وی بیشترین حجم صادرات کالا در ۱۰ ماه امسال از استان بوشهر را از منطقه ویژه پارس جنوبی اعلام و بیان کرد: بیشترین صادرات کالا در استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به میزان ۱۹٫۴ میلیون تن به ارزش ۱۰٫۶ میلیارد دلار است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: از مجموع صادرات کالا در ۱۰ ماه امسال استان بوشهر از نظر وزنی ۸۴ و ارزشی ۹۱ درصد مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی است.

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۷ کشور

سلیمانی با بیان اینکه کالا از گمرکات استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به ۴۷ کشور صادر شده است تصریح کرد: چین با ۶۶ درصد و امارات متحده عربی با ۱۳ درصد بیشترین مقصد کالاهای صادراتی استان در ۱۰ ماه امسال بوده است.

وی هندوستان، پاکستان آفریقای جنوبی، ترکیه، موزامبیک، نیجریه، تایلند و سودان را رتبه‌های بعدی در مقصد صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر دانست و گفت: از گمرکات استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال ۲۳۳ کالا مختلف بر اساس کد بخش به خارج از کشور صادر شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false