امام جمعه بوشهر: نرخ بیکاری استان بوشهر به ۴ درصد کاهش می‌یابد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه بوشهر: نرخ بیکاری استان بوشهر به ۴ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تبریک ایام‌الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای گرانقدر و آرزوی موفقیت خدمتگزاران نظام اسلام ایران، اظهار داشت: علم و دانش فناوری یکی از ارکان مهم هندسه تولید تمدن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اگر تولید علم در هندسه یک نظام حذف شود آن مجموعه در پیشرفت و تمدن دچار بحران و چالش می‌شود، گفت: توانمندی در خودکفایی علمی، تولید محصولات دانش‌بنیان و مرجعیت علمی زمینه اقتدار ملی، بین‌المللی و توانمندی یک نظام در ایجاد نظم نوین جهانی را فراهم می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، علم، دانش و فناوری را در پیشرفت و اقتدار یک کشور تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد: علم هم اقتدارآفرین و هم اینکه در تولید ثروت و پیروزی در عرصه‌های مختلف اثرگذار است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار دنبال سلطه علمی در جهان از جمله ایران اسلامی است گفت: چون علم مولفه قدرت است، نگاه جهان غرب به علوم راهبردی و استراتژیک وابسته کردن کشورها است.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه علمی و تولید محصولات دانش‌بنیان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر با توانمندی و ظرفیت‌های علمی و ساختاری که دارد به‌عنوان استان دانشگاه بزرگ علمی و پارک ویژه علم و فناوری در کشور معرفی شده است.

صفایی بوشهری، با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اکنون برنامه ۵۰ ساله آینده در استان بوشهر در قالب سند اقتصاد دانش‌بنیان تدوین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ادامه داد: علاوه بر این بوشهر به‌عنوان استان نخست ایران در عرصه فرهنگی معرفی شده و این در حالی است که شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در بین دیگر استان‌ها ممتاز شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به مقوله‌های فرهنگی، علمی، تحقیق، پژوهش، محصولات دانش‌بنیان شده است گفت: استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی از استان‌های برتر کشور است و با تکمیل طرح‌های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر جایگاه تولید ناخالص داخلی به رتبه نخست ارتقا می‌یابد.

امام جمعه بوشهر این استان در سرمایه‌گذاری تولید انرژی را در کشور ممتاز دانست و بیان کرد: استان بوشهر در حوزه دانش الکترونیک از ظرفیت مهم و قابل توجهی برخوردار است و بوشهر در روستای الکترونیک رتبه اول دارد.

وی نرخ بیکاری استان بوشهر را ۸٫۴ درصد دانست و اضافه کرد: با نگاه ویژه‌ای که به این بخش شده است در یک فرآیند برنامه‌ریزی شده نرخ بیکاری استان بوشهر به ۴ درصد کاهش می‌یابد.

صفایی بوشهری اقتصاد دریا پایه را یکی از محورهای توسعه استان ساحلی بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه اقتصاد دریا پایه از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که تاکنون سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار اندک بوده ولی با برنامه‌ریزی انجام شده رو به رشد است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false