وزیر نیرو: رفع کمبود آب در هر نقطه از کشور را وظیفه خود می‌دانیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر نیرو: رفع کمبود آب در هر نقطه از کشور را وظیفه خود می‌دانیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازخبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان افزود: طرح های مربوطه برای رفع نارسایی های آبی در جای جای کشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خود از طرح احداث تصفیه خانه در شاهرود، افزود: طرح در حال اجرای تصفیه خانه ای که امروز بازدید شد سرعت خوبی پیدا کرده است که با تخصیص به موقع اعتبار طی ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

محرابیان ابراز داشت: پست ۶۳ کیلوولت از مصوبات سفر رییس جمهور آیت الله رئیسی به استان سمنان، در شاهرود به صورت موقت راه اندازی شده که بر اساس توافق نامه ای که با وزارت صمت و شرکت شهرک های صنعتی موجود است، پست به صورت دائم مستقر می شود.

وزیر نیرو بیان کرد که اگر مساله و مشکلی در خصوص تامین آب شرب پایدار شاهرود وجود دارد، با حضور معاونین و مدیران وزارتخانه و طی برگزاری‌ جلسات با حضور مسئولان عالی رتبه استان سمنان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بررسی و حل و فصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح های آبرسانی به شاهرود تامین اعتبار خواهد شد، گفت: طرح انتقال آب از سد کالپوش نیز که برای آبرسانی به شاهرود تخصیص و ظرفیت ویژه ای دارد در دستور کار است.

به گفته محرابیان، در بحث طرح انتقال آب از سد کالپوش نیز پیگیری ها انجام می شود، تخصیص های آب برای رفع نیازهای مردم روستاهای در مسیر انتقال تا شاهرود صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تا زمان تامین آب به صورت پایدار برای شاهرود، استفاده از چاه ها و طرح های اضطراری برای رفع نارسایی و کمبود آب در دستور کار قرار دارد.

وزیر با اشاره به اینکه در مورد نیاز آب صنعت نیز با وجود ۲ تصفیه خانه خوبی که در شاهرود موجود است، تمام نیاز صنعت شهرستان و حتی استان سمنان به طور کامل برطرف می شود، اضافه کرد: مردم شاهرود اطمینان داشته باشند که مسئولان به فکر رفع مشکل هستند و آب و برق مورد نیاز برای مصارف خانگی و صنعتی تامین می شود.

مشکل اصلی امروز استان سمنان آب است

استاندار سمنان گفت: مشکل اصلی توسعه استان در شرایط کنونی کمبود آب است.

سیدمحمدرضا هاشمی هم در این آیین تاکید کرد: قبل از دولت سیزدهم، به ۵۲ روستای استان با تانکر آبرسانی صورت می‌گرفت که با همت دولت مردمی سیزدهم، آب شرب پایدار برای ۱۳ روستا محقق شد.

وی افزود: تامین آب شرب پایدار برای ۱۲ روستای دیگر نیز از طریق اعتبارات محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۹ روستا متعلق به شهرستان شاهرود است.

استاندار سمنان ادامه داد: ۹۵ روستا در شهرستان شاهرود تحت پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند و با دستور وزیر نیرو تصفیه خانه شهرک مهر نیز تکمیل و برای شهرک صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود، و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false