×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استاندار بوشهر از آبگیری ۲ سد و آغاز عملیات اجرایی ۲ آب‌شیرین‌کن جدید در استان بوشهر خبر داد.

 

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در آیین افتتاح خط انتقال آب شهر بوشهر با اشاره به اهمیت آب در گذشته و شرایط کنونی اظهار داشت: نیاکان ما به موضوع آب اهمیت زیادی می دادند و امروز نیز آب موضوع مهم و اساسی کشور است.

وی به پروژه‌های آبرسانی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در زمینه سدسازی و احداث آب شیرین کن، با جدیت کارها را انجام می‌دهیم‌.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: آبگیری ۲ سد در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر انجام می‌شود و سدهای جدید را نیز در استان اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

محمدی زاده تصریح کرد: در استان بوشهر در موضوع آب شیرین کن در ده سال گذشته، حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین کن استان بوده که در یکسال اخیر ۱۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن جدید آغاز شده است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ آب‌شیرین کن در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور علاوه بر افتتاح ۲ آب شیرین کن شامل پروژه ۶۵۰۰ متر مکعبی وحدتیه و پروژه ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، دو پروژه نیز در بنک و عسلویه اجرایی می‌شوند.

محمدی زاده خواستار استفاده از ظرفیت آب کولر در استان شد و گفت: با توجه به اینکه چندین میلیون کولر گازی در استان در تابستان روشن است و هر کولر حدود ۵ لیتر آب برای شستن ماشین و …دارد، استفاده از این ظرفیت، از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: رسانه ها به عنوان معاون پنجم استاندار در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان در راستای کاهش هدرفت آب اهتمام ورزند.

استاندار بوشهر به جیره‌بندی آب در بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: دو دلیل اصلی جیره‌بندی آب بوشهر یکی کمبود منبع تولید آب و دوم ضعف در خطوط انتقال و هدررفت آب است.

وی بیان کرد: هر دو موضوع به موازات هم پیگیری می‌شود که امروز خط انتقال آب را افتتاح می‌کنیم و در زمینه تامین آب نیز با توسعه آب شیرین کن‌ها در این مسیر اهتمام جدی داریم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تا انتهای بهمن پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر به طور کامل وارد مدار خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false