تظاهرات صدها هزار نفر در سراسر انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تظاهرات صدها هزار نفر در سراسر انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایسنا، حدود ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان، کارگران و معلمان انگلیسی امروز با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور از جمله لندن، خواستار افزایش حقوق و دستمزد خود شده‌اند.

اسکای‌نیوز گزارش داد که در این تظاهرات، بیش از ۳۰۰ هزار معلم از انگلیس و ولز و ۷۰ هزار کارمند ۱۵۰ دانشگاه انگلیس حضور دارند.

همزمان ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که «طی ۳۰ سال گذشته، ما بالاترین دستمزد را به معلمان پرداخت کرده‌ایم».

منابع خبری می‌گویند این بزرگترین اعتراضات در انگلیس از ۱۰ سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

با برگزاری تظاهرات امروز تمام مدارس این کشور تعطیل شدند.

تظاهرات و اعتصاب امروز بزرگترین مجموعه اعتصابات یک دهه اخیر در بریتانیا را در بر می‌گیرد که شامل معلمان مدارس و دستیاران کلاس درس، برخی از رانندگان اتوبوس و قطار، نگهبانان امنیتی، کارمندان دولت و کارکنان ۱۵۰ دانشگاه می‌شود.

سخنگوی نخست‌وزیر به خبرنگاران گفته که گستردگی این اعتصاب‌ها همه چیز را برای مردمی که تلاش می‌کنند به زندگی روزمره خود ادامه دهند، بسیار دشوار می‌کند.

تظاهرات امروز تازه‌ترین مورد از یک سری اعتصابات است که بخش‌های مختلف بریتانیا را تحت تأثیر قرار داده است – و هفته آینده با اعتصاب‌هایی که توسط پرستاران، ماماها، خدمه آمبولانس‌ها، فیزیوتراپ‌ها، کارگران راه‌آهن و کارکنان دانشگاه برنامه‌ریزی شده است، ادامه خواهد یافت.

معلمان خواستار حقوق بیشتر هستند. در انگلستان و ولز، معلمان برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ به دلیل درخواست برای دستمزد بهتر دست به اعتصاب زده‌اند.

اتحادیه ملی آموزش (NEU) که اعتصابات معلمان را سازماندهی می‌کند، خواستار دریافت افزایش حقوق بالاتر از تورم شده است. اتحادیه می‌گوید که با دو رقمی شدن تورم در سال گذشته، معلمان از سال ۲۰۱۰ تا کنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی حقوق واقعی بوده‌اند.

اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی بریتانیا نیز می‌گوید که ۱۰۰ هزار کارمند دولتی امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

بدتر شدن بحران هزینه‌های زندگی، با تورم نزدیک به ۱۱ درصد صدای همه را درآورده است.

هم‌چنین حدود ۷۰ هزار کارمند در ۱۵۰ دانشگاه در سراسر بریتانیا نیز در اعتراض به حقوق، شرایط کار و حقوق بازنشستگی در اعتصاب امروز حضور دارند.

این اولین اعتصاب از ۱۸ روز برنامه ریزی شده است که اتحادیه‌ها می‌گویند ۲.۵ میلیون دانشجو را در ماه‌های فوریه و مارس تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روسای دانشگاه پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزد را داده‌اند، اما اتحادیه‌ها می‌گویند این پیشنهاد کافی نیست و انتظار دارند اعضا این پیشنهاد را رد کنند.

UCU اتحادیه دانشگاه و کالج بریتانیا همچنین می‌خواهد شاهد کاهش حقوق بازنشستگی و بازگرداندن مزایا باشد، زیرا آنها می‌گویند که اعضا به طور متوسط ۳۵ درصد از درآمد تضمین شده بازنشستگی آینده خود را از دست خواهند داد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false