×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حضور همزمان ۳ ناوگروه ارتش در آبهای جهان

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری چغادک نیوز به نقل از تسنیم، روز گذشته ناوگروه ۸۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر کنارک عازم ماموریت خود شد.

 

این در حالی است که هم اکنون ناوگروه های ۸۶ و ۸۸ نیز مشغول ماموریت و دریانوردی در آبهای جهان هستند.

 

ناوگروه ۸۶ ملقب به ناوگروه ۳۶۰ متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن دنا ماموریت خود را از اوایل مهرماه آغاز کرده و به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ماموریت خود ضمن گذر از تنگه پاناما یک دور کامل به دور کره زمین خواهد زد.

ناوشکن البرز نیز در قالب ناوگروه ۸۸ حدود یک ماه است ماموریت خود را برای گشت زنی و حفاظت از کشتی ها در خلیج عدن آغاز کرده است.

 

ناو آبی خاکی تنب و ناو لجستیکی بندرعباس هم بعنوان یک ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی ۸۹ با ماموریت انجام دوره‌ کارورزی دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی (ره) نوشهر (پس از پایان ماموریت ناوگروه ۸۷) روز گذشته از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد.

 

ناوگروه‌های ارتش برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با هدف مقابله با پدیده دزدان دریایی به خلیج عدن و تنگه باب‌المندب اعزام شدند.

 

حضور این ناوگروه‌ها به همراه تعدادی از تکاوران دریایی این نیرو، بارها به درگیری با این دزدان دریایی و نجات شناورهای ایرانی و خارجی انجامید.

با گسترش دامنه تهدیدات این چنینی به دریاهای دیگر نظیر دریای سرخ، حوزه ماموریتی ناوگروههای ارتش نیز گسترش یافت و هم اکنون شناورهای نداجا لاقل یک بار به عمده مناطق مهم دریایی در کره زمین سفر کرده اند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false