×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برای اولین بار در کشور ۲۸۸۰ میلیارد تومان به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر افزایش یافته است

به گزارش چغادک نیوز: محسن پاپری زارعی با حضور در پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز پیرامون شبهه ایجاد شده در مورد ارقام مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار کرد: مهر ماه سال گذشته آیت الله رئیسی به استان بوشهر سفر کرد که منجر به انعقاد ۹۳ تفاهم نامه با اعتبار ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: مردادماه بعد از حضورم در سازمان مدیریت استان، پس از بررسی های به عمل آمده با استاندار و معاونین به جمع بندی رسیدیم که بخشی از نیازهای استان در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ نشده است که در این راستا پیگیری های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های مهم و حیاتی استان در مصوبات رئیس جمهور مغفول مانده است، اضافه کرد: مسیر بسیار خطرناک دالکی به کنار تخته که شاه راه استان است و در صورت بسته شدن مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد یکی از پروژه های مهم است که دو طرفه شدن آن در کنار پروژه راه آهن باید پیگیری شود.

پاپری عنوان کرد: احداث سد خائیز و عدم وجود خط انتقال در آن، ناتمامی سد ده رود تنگ ارم با وجود وعده تکمیل آن از سوی رئیس جمهور و معاونان، بن بست خوردن تکمیل بیمارستان جایگزین در بوشهر از محل فروش اموال وزارت بهداشت که اموالی نداشته، بخشی از پروژه هایی بود که از قلم افتاده بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: با پیگیری های به عمل آمده از کل اعتبارات ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و حدود ۴۳ درصد وارد استان شده است.


وی با بیان اینکه در خصوص اعلام اعتبارات شیطنت رسانه ای از سوی یکی از خبرگزاری ها انجام شده است و سازمان مدیریت از اعتبارات جا نمانده و اشرافیت کافی را در امورات مالی دارد، گفت: بخشی از اعتبارات که مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاه ها بوده، بصورت جداگانه احصاء شده است.

پاپری افزود: اعتبارات مصوب مربوط به سازمان مدیریت در سال ۱۴۰۰ از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان، حدودا ۹۶۰ میلیارد تومان و حدود ۸۳ درصد محقق شده است و اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز تا کنون ۷۰۰ میلیارد جذب شده است که ۲۰۰ میلیارد آن به حساب واریز شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال واریز خواهد شد.

وی به اعتبارات جامانده از سوی دستگاه ها پرداخت و گفت: بخشی از اعتبارات جامانده جزو تعهدات وزارت نفت با ۲۸ مصوبه سفر استانی رئیس جمهور و به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که کمتر از ۲۰۰ میلیارد آن محقق شده و مابقی نیز مربوط به تعهدات وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی و.. می باشد که ما به همراه استاندار تک به تک در حال پیگیری و محقق شدن این اعتبارات می باشیم.

محسن پاپری زارعی خاطر نشان کرد: نتیجه پیگیری های ما و استاندار که با حضور مرتضوی معاون رئیس جمهور در استان انجام شد، این بوده است که ۱۱ متمم و ۷ اصلاحیه به ۹۳ تفاهم نامه به سفر استانی رئیس جمهور اضافه شده تا اعتبارات این سفر با ۲۸۸۰ میلیارد تومان دیگر به ۷۸۰۰ میلیارد تومان برسد که در کشور بی سابقه بوده و برای اولین بار در استان بوشهر به وقوع پیوسته است.


وی با اشاره به اینکه این متمم کمتر از ۲ماه است که به استان ابلاغ شده که تا بازه زمانی ۱۴۰۳ قابل جذب است، عنوان کرد: لازم است اعلام دارم سخن استاندار در مورد تحقق ۲۵ درصد اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور که باعث دوگانگی شده است، مربوط به کل اعتبارات یعنی ۷۸۰۰ میلیارد تومان است و کل آمار داده شده صحیح می باشد.


وی با اشاره به اینکه به غیر از مصوبات سفر رئیس جمهور بدنبال جذب ۷۵۰ میلیون دلار جهت نوسازی ناوگان دریایی هستیم، عنوان کرد: ما اگر می خواهیم ماندگاری کالا در گمرکات افزایش یابد، باید زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی و جاده‌ای را از این حالت خارج کنیم، ما به دنبال آن هستیم که کشتی‌های با ظرفیت ۵۰ هزار تن بتوانند در اسکله با عمق ۱۸ متر پهلو گیری کنند و از سوی دیگر در حال تقویت جزیره نگین جهت بارانداز هستیم که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و در حال اجرا است./انتهای پیام

false
true
false
true
  1. علیرضا احمدنیا

    جناب پاپری
    با سلام واحترام
    مردم دلوار در شناسنامه استان حق آب و گل دارند
    مردم دلوار وارث خون شهید رئیسعلی دلواری هستند
    حداقل در تقسیم ارث وافراز آن عدالت را در نظر بگیرید ،

    مردم دلوار حدود ۱۳ سال است درانتظار تکمیل پروژه به گل نشسته ای بنام اسکله صیادی دارند حداقل انتظار این خطه از شخص جنابعالی این بود که این پروژه را احیا می نمودید
    بالاخره خون شهید بهایی داره ما هم چشم انتظار هستیم

    منتظر عنایت شما هستیم
    علیرضا احمدنیا از دلوار

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false