×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر کشور: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی، صرفه جویی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  ایرنا، جلسه ستاد مدیریت بحران کشور جهت بررسی آخرین وضعیت متاثر از سامانه های بارشی اخیر و کاهش محسوس دما صبح یکشنبه (۲۵ دی ۱۴۰۱) به ریاست وزیر کشور و با حضور اعضای ستاد ملی مدیریت بحران در وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه اظهار داشت: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحراندر فصل سرما، اصلاح و بهبود الگوی مصرف در کشور است و در عین حال باید نسبت به کاهش مصرف انرژی نیز اهتمام داشت.

وی افزود: در موارد بسیاری با مصرف مازاد فراوان گاز روبرو هستیم که به شبکه توزیع گاز فشار می آورد و سامانه توزیع گاز را دچار مشکل می کند که این رویه باید اصلاح شود.

وزیر کشور در ادامه بر استانداردسازی مصرف انرژی نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد وظایفی طبق قانونی دارند که می بایست نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی اقدام نمایند.

وحیدی خاطر نشان کرد: در برخی مراکز به وفور گاز مصرف می شود که راندمان بالایی هم ندارد که در این زمینه می توان به شیوه گرماتاب اشاره کرد که برای گرم کردن برخی محیط ها اشاره کرد که بهره وری ندارد و باعث اتلاف انرژی می شود.

به گزارش ایرنا، ورود جبهه هوای سرد به کشورمان در روزهای اخیر از سویی و قطع گاز وارداتی از ترکمنستان سبب شده تا شبکه توزیع گاز بویژه در استان های شمال شرقی کشور با افت فشار روبرو شود؛ اکنون ۲۳ استان کشور با بارش های زمستانه برف و باران روبرو هستند و دمای هوا در برخی استان ها به زیر صفر درجه رسیده است.

در این رابطه و با هدف مدیریت مصرف انرژی در برخی استان ها مدارس غیرحضوری و کارمندان دورکار شده اند و گاز ادارات برای تامین گاز خانگی هموطنان قطع شده است.

سازمان هواشناسی روز یکشنبه – ۲۵ دی – از وضعیت جوی نارنجی و شروع بارش برف و باران شدید در ۲۳ استان خبر داد و اعلام کرد: هوای سرد تا ظهر دوشنبه در کشور ماندگار است.

هم اکنون بارش برف و باران شدید در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه ایلام، غرب فارس شروع شده است.

مخاطرات فعالیت این سامانه نیز اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز اعلام شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی وضعیت جوی کشور تا پایان امروز نارنجی است. تا پیش از ظهر فردا دوشنبه نیز سرما و بارش‌ها در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد شد و مجدداً در روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش ها تقویت می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false