×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کدخدایی: کیفرخواست پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی به مراحل نهایی نزدیک شده است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا عباسعلی کدخدایی، رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: زمانی که مبارزه با داعش به عنوان یک امر اخلاقی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت فرمانده این مبارزه کسی جز حاج قاسم سلیمانی نبود. وقتی هم که داعش از بین رفت، آمریکا و غرب متوجه خالی شدن دستشان از اهداف تعیین شده در منطقه شدند تا در نهایت در۱۳ دی ۳ سال گذشته جنایت ترور حاج قاسم را رقم بزنند.

رئیس کمیته حقوقی پیگیری پرونده شهید سلیمانی افزود: آمریکا با ترور حاج قاسم همه تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشت و نقض کرد و جنایاتی که آمریکایی ها مرتکب شدند، یک جنایت بین المللی بود که آمریکایی ها با این جنایت، تخلف بزرگ را مرتکب شدند.

وی افزود: بعد از این جنایت اقدامات خوبی توسط جمهوری اسلامی و دستگاه های مختلف از جمله وزارت خارجه و قوه قضاییه انجام شد و قضات شریف پیگیر این موضوع هستند تا از نظر کیفری به سرانجام خوبی برسد.

کدخدایی یادآور شد: رعایت مصونیت افراد و شخصیت های بین المللی به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی عرف بین المللی است و حرمت ایشان لازم الرعایه بوده ولی این جنایت علیه حاج قاسم سلیمانی و همراهان خوب ایشان رخ داد که باید مسببان آنها کیفر جنایت خود برسند.

عضو حقوق دان شورای نگهبان ادامه داد: اقدامات خوبی هم از طرف مسوولان کشور عراق در حال انجام است که امیدواریم این اقدامات به نتایج خوبی در این پرونده برسد.

وی افزود: داعش که مخلوق آمریکا بود، دو سوم کشورهای سوریه و عراق را به تصر خود درآورده بود.

مشاور وزیر خارجه بیان کرد: غرب آسیا که سالیان متمادی است که گرفتار حضور نامشروع بیگانگان است و آمریکا تلاش می‌کند برای تامین منافع نامشروع خود به هر وسیله‌ای متوسل شود.

کدخدایی عنوان کرد: ما از سوی آمریکا که خود را به غلط به عنوان مبارز با گروه‌های تروریستی مطرح می‌کرد، آیا در جهت حذف آنها اقدام می‌کرد و یا در جهت مقابله یا در جهت تقویت آنها اقدام می‌کرد؟ همه در منطقه شاهد بودند که اگر چراغ سبز آمریکا نبود گروه داعش نه به‌وجود می‌آمد و نه می‌توانست جنایت‌های خود را ادامه بدهد.

وی تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبارزه و مقاومت در مقابل بیگانگان و در مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش بود و با سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری اتخاذ کردند جمهوری اسلامی ایران در خط اول مقاومت و در خط اول مقابله با گروه‌های تروریستی قرار گرفت.

مشاور وزیر خارجه ادامه داد: هم به عنوان یک راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی بر آن بارها تاکید شده است و هم به عنوان یک تعهد بین‌المللی براساس اسناد بین‌المللی و هم به عنوان یک امر اخلاقی جمهوری اسلامی ایران خود را موظف می‌دانست که در این جهت گام بردارد. فرمانده این مقاومت و مبارزه کسی جز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نبود.

کدخدایی خاطرنشان کرد: زمانی که پایان داعش با مجاهدت‌های فراوان حاج قاسم و دوستان و سربازان آن شهید اعلام شد رژیم آمریکا متوجه شد که یک ابزار موثری را در منطقه از دست داده است یعنی داعشی که مخلوق آمریکا بود و آمد که منطقه غرب آسیا را به هم بریزد در جهت تامین منافع این رژیم دستش خالی شد و دیگر در این جهت بهانه‌ای نداشت.

ادامه داد…

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false