داور ال‌کلاسیکو را برای ایران – آمریکا گذاشتند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
داور ال‌کلاسیکو را برای ایران – آمریکا گذاشتند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ورزش سه، ایران و آمریکا سه شنبه شب در یکی سرنوشت ساز ترین بازی های تاریخ خود رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. ایران با پیروزی برابر ولز سه امتیازی شده و در رده دوم گروه قرار دارد، در حالی که آمریکا از دو مسابقه قبلی خود دو تساوی کسب کرده و پایین تر از ایران در رتبه سوم گروه است.

در واقع این وضعیت جدول باعث شده که حساسیت بازی ایران و آمریکا در اوج خود قرار داشته باشد. ایران احتمالا با یک تساوی هم صعود خود را قطعی خواهد کرد چرا که در آن سمت ولز کار دشواری برای شکست انگلیس دارد. از سمت دیگر آمریکا برای صعود محکوم به غلبه بر ایران است و برد با هر نتیجه ای این تیم را راهی مرحله بعدی جام جهانی خواهد کرد.

قابل پیش بینی بود که حساسیت خاصی برای انتخاب داور دیدار ایران و آمریکا جود داشته باشد. در همین راستا دقایقی پیش مشخص شد که فیفا قضاوت این نبرد حساس و سرنوشت ساز را بر عهده داور معروف و بنام اسپانیایی یعنی متئو لاهوز قرار داده است. مردی که یکی از باتجربه ترین داوران حاضر در جام جهانی قطر محسوب می شود.

متئو لاهوز قضاوت دیدار قطر و سنگال را در این جام جهانی بر عهده داشت که اتفاقا خیلی هم جنجالی و بحث برنگیز بود. او به خاطر قضاوت در این دیدار در کانون توجهات قرار گرفت و انتقاداتی هم از او مطرح شد. بدون شک بحث برانگیزترین تصمیم او در نیمه اول بازی بود، زمانی که قطری ها اعتقاد داشتند باید یک پنالتی به سود آن ها اعلام شود اما مرد اسپانیایی چنین اعتقادی نداشت.

البته این اولین باری نبود که لاهوز به خاطر تصمیمات عجیب خود مورد توجه و البته انتقاد قرار می‌گیرد. او پیش از این بارها در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نیز بحث برانگیز ظاهر شد بود. علی رغم تمام این فراز و نشیب ها فیفا اعتماد کامل خود را به او نشان داده و با وجود عملکرد بحث برانگیز در دیدار سنگال و قطر، حالا قضاوت جدال حساس ایران و آمریکا را هم به او سپرده است.

آخرین تورنمنت ملی بسیار مهمی که لاهوز در آن قضاوت کرده به همین یک سال پیش و رقابت های یورو ۲۰۲۰ مربوط می شود. او سه بار در این مسابقات قضاوت کرد و شش کارت زرد هم از جیب خود بیرون آورد. لاهوز همچنین یکی از باتجربه ترین داوران رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز محسوب می شود و ۴۱ بار در این بازی ها ۴۱ بار داوری کرده است.

اگرچه او بارها در ال‌کلاسیکو قضاوت کرده اما شاید مهم ترین داوری او در سال های اخیر به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بر می گردد؛ جایی که لاهوز نبرد بین دو تیم منچسترسیتی و چلسی را قضاوت کرد. در آن بازی داور اسپانیایی عملکرد کم نقصی داشت؛ دیداری که با برد ۱-۰ آبی های لندن و قهرمانی آن ها در چمپیونزلیگ خاتمه یافت.

به طور کلی می توان گفت که فیفا قضاوت یکی از حساس ترین بازی های مرحله گروهی را برعهده یکی از باتجربه ترین داوران خود قرار داده و قطعا برای خود لاهوز هم بسیار مهم است که با یک عملکرد خوب همچنان در جام بماند و برای قضاوت در مراحل بالاتر شانس داشته باشد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false