×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خدای سال ۶۰ و ترورهای کور ۱۴۰۱

 

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، هفتم تیرماه زمانی که مسئولان قوه قضاییه در چهل و یکمین سالگرد بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دیدار رهبر انقلاب رفتند، بیانات و نکات مهمی شنیدند که شاید ناظران سیاسی آن زمان عمق آن را درک نکردند و آن را یک بازخوانی تاریخی از آنچه بر ملت ایران بویژه در اوایل دهه ۶۰ گذشت، قلمداد کردند.

رهبر انقلاب در آن دیدار فرمودند: «ملت ایران در سال ۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت های الهی یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.»

اما اکنون که دشمنان ایران مسیر اعتراضات مردمی را به سمت ترور و اعمال خشونت منحرف کرده‌اند و می خواهند به هر قیمتی، میهن اسلامی را به آشوب بکشند تا سرمداران استکباری با خیال آسوده زیاده‌خواهی‌های خود را در منطقه دنبال کنند، شاید به همین دلیل است که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با جمعی از مردم اصفهان، حوادث اخیر را مورد اشاره قرار داده و تاکید کردند: «افراد در صحنه و پشت صحنه این شرارتها، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند. بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد».

مرور آنچه در بهبوحه سال ۶۰ رخ داد و همپوشانی آن با رویدادهای دو ماه اخیر نشان می دهد که عملیات آشوب و ترور که در ابتدای انقلاب در دستور کار تروریست‌ها و فرقه منافقین قرار داشت، اکنون نیز ابزاری برای جریان های برانداز و معاند است هرچند جوانان و نوجوانان امروز که متولدین سال‌های پس از جنگ تحمیلی هستند و از آنها به عنوان نسل سوم و چهارم انقلاب یاد می شود، آن ترورها را ندیده‌اند و ذهنشان خالی است.

در سال ۶۰ چه بر مردم ایران گذشت؟

در فاصله ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ یعنی از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری توسط مجلس و به دنبال آن اعلام مبارزه مسلحانه مجاهدین خلق که بعدها به دلیل اقداماتشان علیه ملت ایران منافقین نام گرفتند تا سال ۱۳۶۲ یعنی در یک بازه زمانی که بیش از دو سال به طول انجامید، جامعه ایران آبستن حوادثی بود که ترور در سرمشق آن قرار داشت؛ برآورد شده که تنها در شهریور سال ۶۰، ۶۰۰ نفر از هموطنان قربانی ترورهای کور شدند؛ یعنی به طور متوسط روزی ۲۰ نفر به دست منافقان کوردل به خاک و خون کشیده شدند.

این ترورها در کنار تحرکات تجزیه طلبانه و جنگ تحمیلی رژیم صدام با ایران که نوار غربی کشور را تحت اشغال داشت؛ شرایط وهم آلودی را بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران حکمفرما کرده بود.

۳۰ خرداد ۶۰ و با اعلام رسمی مبارزه مسلحانه منافقین با حکومت جمهوری اسلامی، خیابان های تهران و برخی شهرها به صحنه آشوب تبدیل شد و عوامل این سازمان اقدام به تخریب اموال عمومی و تعدی به جان و مال مردم کردند.

هفت روز بعد یعنی در ششم تیرماه، از طریق بمب گذاری در مسجد ابوذر تهران، سوءقصد به آیت الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع صورت گرفت که منجر به جانبازی رهبر انقلاب شد. روز بعد؛ بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و واقعه هفتم تیر رقم خورد؛ در این حادثه آیت الله محمد بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و ۷۲ تن از یاران امام که مناصب مهمی را در مجلس و دولت بر عهده داشتند، به شهادت رساندند که می توان به شهادت چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد.

هرچند تا میانه مرداد ماه ترور شخصیت های سیاسی صورت نگرفت اما نبود روزی که خبری از وقوع ترور و به رگبار بستن مردم کوچه و بازار از سوی عوامل منافقین به گوش نرسد و خانواده‌ای داغ دار نشود؛ در همین اثنا و در چهاردهم مرداد آن سال دکتر حسن آیت عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی که نقش مهمی در تدوین اصول قانون اساسی و الحاق اصل ولایت فقیه به آن داشت و از مخالفان سرسخت بنی صدر بود، ترور شد.

شهریور ماه نیز برای ملت ایران پرهزینه بود؛ هفتم شهریور در یک اقدام تروریستی دیگر، جلسه شورای امنیت کشور در دفتر نخست وزیری هدف تروریست‌ها قرار گرفت و محمدعلی رجایی رئیس جمهور، محمدجواد باهنر نخست وزیر و چند تن دیگر از مسئولان کشور به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.

۱۷ هزار ایرانی قربانی ترور

فهرست ترورهایی که در این دو سال به صورت هدفمند و با هدف تضعیف نوپای جمهوری اسلامی صورت گرفت بسیار بلند است و تاکنون ۱۷ هزار نفر از هموطنان به روش های مختلف قربانی ترورها و اقدامات ضدانسانی تروریست ها و بویژه منافقین شده اند.

از جمله این ترورها می توان به هدف گیری ائمه جمعه اشاره کرد که از آنها به عنوان پنج شهید محراب یاد می شود و عبارتند از آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبائی؛ آیت الله سید اسدالله مدنی تبریزی؛ آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب؛ آیت الله محمد صدوقی و آیت الله اشرفی اصفهانی که در فاصله آبان سال ۱۳۵۸ تا تیرماه ۱۳۶۱ به شهادت رسیدند.

البته مردم کوچه و بازار نیز از اقدامات تروریستی این گروهک های تروریستی در امان نبودند و گروهک‌های تروریستی و جریان نفاق با ترورهای کور و کشتار عموم مردم بیگناه سعی داشتند مردم را از انقلاب اسلامی رویگردان کردند.

فرمان هدایت به سمت آشوب و ترور در سال ۱۴۰۱

از اواخر شهریور ماه امسال که اعتراضات به مرگ مهسا امینی آغاز شد تا به امروز یعنی ۳۰ آبان ماه، صحنه گردانان اصلی اغتشاشات به تدریج ماهیت اصلی خود را به نمایش گذاشته اند و می توان گفت که با عبور از فاز اعتراض، به مرحله ترور و اقدام مسلحانه روی آورده اند؛ موضوعی که نه تنها مسئولان داخلی به آن صحه گذاشته اند، بلکه حامیان غربی آشوبگران بویژه آمریکایی ها نیز به آن اعتراف کرده اند.

نگاهی به حوادثی که در چند روز گذشته بخصوص در روزهای ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ آبان در شهرهایی چون مشهد، اصفهان، ایذه، صحنه، بوکان و مهاباد روی داد، نشان می دهد که اغتشاشگران به دنبال یک جنگ داخلی مشابه آنچه در سوریه روی داد، هستند و طرح ریزی و اجرای ترورهای کور با هدف کشتار مردم اعم از نظامیان و مردم عادی را کلید زده اند؛ در این روزها ۱۴ تن از نیروهای حافظ امنیت به همراه تعدادی از مردم در شهرهای مختلف به شهادت رسیدند که از جمله می توان به شهادت دو دانشجوی بسیجی در مشهد و سه نیروی حافظ امنیت در اصفهان اشاره کرد.

رمز عبور چیست؟

شاید این پرسش که «رمز عبور از شرایط فعلی چیست؟» فهرست بلندی از منظر کارشناسان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی داشته باشد اما رهبر انقلاب با نگاه همه جانبه به موضوعات هفتم تیرماه راهکار را تبیین کردند که بازگویی آن خالی از لطف نیست؛ ایشان خاطرنشان کردند: «در مقابل همه این حوادث، در رأس همه امام همچون کوه دماوند سربلند ایستاد و مسئولان دلسوز و مردم و جوانان انقلابی نیز ایستادند و توانستند شرایط کشور را صد و هشتاد درجه تغییر دهند، به طوری که ناکامی‌های پی در پی به پیروزیهای پی در پی تبدیل شد، منافقین از سطح خیابانها جمع شدند، ارتش و سپاه قوی تر شدند و کشور به روال عادی بازگشت».

ایشان تأکید کردند: ملت ایران در سال ۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت های الهی یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false