میانگین سرعت اینترنت همراه افزایش یافت/ ایران در جایگاه ۴۶ جهان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
میانگین سرعت اینترنت همراه افزایش یافت/ ایران در جایگاه ۴۶ جهان

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، سایت اسپیدتست سرعت و کیفیت اینترنت همه کشورهای جهان را می‌سنجد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد.

شیوه کار سایت اسپیدتست این است که برای سنجیدن سرعت اینترنت، با یک سرور انتخاب شده که پیشفرض آن نزدیک‌تر سرور کشورها است، شروع به کار می‌کند. بخش قابل توجهی از اینترنت مصرفی در کشور اینترنت بین‌الملل است اما معیار سنجش این سایت، اینترنت داخلی کشورهاست و به همین دلیل کارشناسان معتقدند داده‌های این سایت نمی‌تواند معیار درستی براس سنجیدن سرعت اینترنت باشد. شاید به همین دلیل است که با وجود محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی به پلتفرم‌های متخلف خارجی در کشور، رتبه سرعت اینترنت در ۲ ماه گذشته ۲۱ رتبه ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه در نظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است. در این گزارش از هر ۲ شاخص میانه و میانگین برای بررسی وضعیت اینترنت کشورهای جهان استفاده شده است.

تازه‌ترین آماری که اسپیدتست ارائه کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران در ماه «اکتبر» بر اساس ۲ شاخص میانگین و میانه با افزایش رو به رو شده است و فقط میانگین وضعیت اینترنت ثابت ۲ رتبه کاهش داشته است.

ارتقا وضعیت اینترنت همراه و ثابت

بر اساس شاخص «میانه»، سرعت اینترنت سیار با هشت پله ارتقا به جایگاه ۴۶ و سرعت اینترنت ثابت با ۶ رتبه ارتقا به جایگاه ۱۴۱ رسیده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت سیار اکنون ۴۲.۹۵ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر (latency) ۲۹ میلی ثانیه است.

نوسانات تاخیر jitter نیز از دیگر شاخص‌هایی است که در این آمار قابل مشاهده است. بر این اساس میزان نوسانات تاخیر ۹ میلی ثانیه است.

همچنین «میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۱.۵۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۳۷ و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

میانگین سرعت اینترنت میانه سرعت اینترنت

اینترنت ثابت با افت رتبه مواجه شد

«میانگین» وضعیت اینترنت سیار ایران نیز در ماهی که گذشت با افزایش روبه‌رو شد و جایگاه آن در میان کشورهای جهان ارتقا یافت. اکنون میانگین وضعیت شاخص‌های دانلود، آپلود و لیتنسی اینترنت سیار ایران با ۶ رتبه ارتقا به جایگاه ۶۱ رسیده است. در اینترنت ثابت اما با افت ۲ رتبه‌ای مواجه شدیم و اکنون در جایگاه ۱۴۴ قرار داریم.

میانگین سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص، ۵۷.۴۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۴۰۵۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۲ میلی‌ثانیه است. در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۲۴.۲۵ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۳.۹۳ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۴۰ میلی‌ثانیه است.

بر اساس گزارش این سایت، اکنون میانه سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۳۳.۴۳ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۹.۰۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۲۸ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت سرعت دانلود ۷۲.۴۰ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۳۱.۱۶مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

بر اساس شاخص «میانگین»، سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۸۴.۸۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۵.۰۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۵ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۱۴۵.۷۲مگابیت بر ثانیه، آپلود ۸۱.۸۱ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۸ میلی‌ثانیه است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false