×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مهاجرت پرندگان مهاجر به آبگیر، سواحل و تالاب‌های استان بوشهر آغاز شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر در جوار خلیج‌فارس زیست انواع حیات وحش و پرندگان است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ۱۷ درصد از مساحت استان بوشهر ۱۲ منطقه تحت حفاظت محیط زیست مستقر است که زمینه زیست و زادوولد انواع جانواران فراهم کرده است.

استقرار ۱۲ منطقه حفاظت شده محیط زیست در استان بوشهر

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این استان دارای مناطق اثر طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، شکار ممنوع است که پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعی دارد.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به اینکه مناطق جنوبی از جمله بوشهر در این فصل شاهد کوچ پرندگان است اظهار داشت: این استان دارای پرندگان شکاری کمیاب است که مورد هدف شکارچیان غیرقانونی برای زنده‌گیری پرندگان شکاری قرار می‌گیرند.

وی از متلاشی شدن باند قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون ۳ باند قاچاق پرندگان شکاری و کمیاب در این استان متلاشی شده و از آنها ۲۰ پرنده شکاری کشف و در طبیعت رها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۲۲ قبضه سلاح و یک‌هزار قطعه تجهیزات صید و شکار غیرقانونی حیات وحش از جمله پرندگان در استان کشف و ضبط شده است.

آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به استان بوشهر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به آبگیر، سواحل و تالاب‌های استان خبر داد.

خسرو درویشی با بیان اینکه پرندگان مهاجر از مناطق شمالی وارد استان‌های جنوبی می‌شوند اظهار داشت: کوچ و مهاجرت پرندگان از آبان ماه آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده در استان بوشهر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان زمستان گذر در تالاب‌های داخلی، ساحلی و دریایی زیست می‌کنند خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها ۱۲۰ گونه پرنده زمستان گذر در استان بوشهر زیست می‌کنند که دی ماه اوج حضور پرندگان است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر عمده این پرندگان را باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک، درنا، سلیم، آبچلیک، غاز، لک لک دانست و تصریح کرد: پارک ملی دریایی نایبند عسلویه ، دیر نخیلو، تالاب حله، نوار ساحلی و آبگیرها از جمله محل فرود و زیستگاه پرندگان مهاجر است.

درویشی پارک ملی دریایی دیر نخیلو را یکی از مهمترین زیستگاه پرندگان مهاجر ذکر و خاطر نشان کرد: هزاران پرنده در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو زیست می‌کنند که زیبایی خاصی به این مجموعه داده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false