تهیه‌کننده آتش سرد با بازیگران بی‌حاشیه کار کردیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تهیه‌کننده آتش سرد با بازیگران بی‌حاشیه کار کردیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا:  نشست سریال آتش سرد به کارگردانی رضا ابوفاضلی که به تازگی پخش آن در شبکه دو تمام شده امروز سه شنبه ۲۴ آبان در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

علی مهام در این نشست با تاکید بر این که برای من جنبه اخلاقی در آثارم اهمیت دارد بیان کرد: ۱۳ ماه تمام روی این طرح کار شد و رفت و برگشت داشت. بحث این سریال دفاع از حق و عدالت است و این برای ما مهم بود. در این سریال ۱۲۳ لوکیشن داشتیم که جز یک مورد یعنی خانه یکی از شخصیت‌ها، هیچیک از لوکیشن ها را در دیگر آثار نمی‌بینید.

۱۲۳ لوکیشن داشتیم که جز یک مورد یعنی خانه یکی از شخصیت‌ها، هیچیک از لوکیشن ها را در دیگر آثار نمی‌بینیداین تهیه کننده درباره تماس‌های مردمی گفت: مردم هم درباره کیفیت کار تماس می‌گرفتند و هم درباره فصل دوم می‌پرسیدند که برایم جالب بود. آنها می‌گفتند با خیال راحت همه خانواده می‌توانستند در کنار هم سریال را ببینند.

رضا ابوفاضلی کارگردان سریال نیز توضیح داد: در شرایطی که شاید روزی حلال کم اهمیت شده است، درون مایه را رزق حلال انتخاب کردیم. قصه‌های ازدواج، کار جوانان، اختلاس و… را هم با قصه اصلی پیش بردیم.

این کارگردان با بیان این که در سریال کیان خانواده را حفظ کرده بودیم افزود: بچه ها و پدر و مادرها در قصه با هم اختلاف فرهنگی دارند ولی به خانواده بی احترامی نمی‌کنند. همچنین برای خانواده مذهبی لوکیشن درب و داغان در نظر نگرفتیم. لوکیشن این سریال یک موزه بود که کل وسایلش را جمع کردیم و یک خانه اصالت دار ایرانی را به نمایش گذاشتیم. خانم های قصه یکی دکتر و دیگری مترجم است. یک شخصیت دیگر زن هم جسور است که دنبال حقش می‌رود. بازیگران زن فقط در منزل نیستند و در کارهای اجتماعی مشارکت دارند.

کارهای ارزشی را انتخاب می‌کنم

جعفر دهقان درباره حضورش در این سریال گفت: من از بازیگرانی نیستم که در هر کاری باشم و برایم مضمون کار اهمیت دارد. زمانی که جنگ جریان داشت در کارهای دفاع مقدسی بازی می‌کردم. بعد از آن در سینمای دینی مثل «اصحاب کهف»، «مریم مقدس» و… حضور داشتم. الان هم کارهایی را که به نظرم ارزشی می‌آید و مسایل اجتماعی هم در آن وجود دارد را انتخاب می‌کنم. امیدوارم از این دست کارها بیشتر ساخته شود.

در گروهی که ۳۰ نفر بودیم تست کرونای ۷ نفر مثبت شد

شیوا خسرومهر دیگر بازیگر سریال هم درباره شرایط کار توضیح داد: زمانی که شروع کردیم شرایط خیلی سختی داشتیم اول گرما و دوم کرونا بود اما با تمام این اوضاع کار را تعطیل نکردیم. در گروهی که ۳۰ نفر بودیم تست کرونای ۷ نفر مثبت شد. اما چون نمی شد کار را تعطیل کرد، افراد جدید دعوت شدند. امروز تلفن هایی که جواب دادم خستگی را از تن من بیرون کرد.

مهسا کرامتی نیز با بیان این که نقشم را دوست داشتم اظهار داشت: این زن جسور، لطیف و باصلابت بود. در عین متانت پای حق می‌ایستد و هیچ جوره کوتاه نمی آید. معمولا نقش های زنانه در تلویزیون این گونه است که یک خانم در آشپزخانه است. اما نقشی که من بازی کردم متفاوت بود.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در ادامه جلسه با اشاره به سختی تولید در شرایط کرونا عنوان کرد: امیدوارم قدر نیروهای خود را بدانیم و یادمان باشد چه کسانی در این چند سال با ما کار کردند و عافیت طلب نبودند. قرارداد ما سال ۹۹ بود اما تولید به سال ۱۴۰۰ افتاد و بیست تیرماه کلید خورد که کرونا هم دامن‌گیر شده بود. البته خیلی از پروتکل‌ها را رعایت کردیم؛ اما به مرور زمان همه مبتلا شدیم. سرعت کار هم به این ترتیب کم شد اما تعطیل نشد.

با دستمزدهای ده برابر کارهایی می سازند که مخاطبش اندازه تلویزیون نیست

وی آتش سرد را سند مظلومیت تلویزیون در دوره کرونا دانست و افزود: در جاهای دیگر با دستمزدهای ده برابری با روزی یک دقیقه کار می‌کنند و بعد می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد. خطاب به اینها باید گفت شما مهم نیستید. مهم مخاطبی است که از یک روستا تماس می‌گیرد و درباره این سریال حرف می‌زند. کسانی که دستمزد پنج میلیاردی می‌گیرند، اجازه ندارند درباره تلویزیون صحبت کنند. تلویزیون اصلاً در دوره کرونا خاموش نشد. بیایند بگویند چقدر هزینه کرده‌اند و چقدر مخاطب داشته‌اند و ما هم بگوییم. در جاهای دیگر با انواع و اقسام پروتکل ها با دستمزدهای ده برابر کارهایی می سازند که مخاطبش اندازه تلویزیون نیست. با ناجوانمردی می گویند تلویزیون مخاطب ندارد. زحمت بکشند و در ۱۶۲ تلفن های مردم را بشنوند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false