×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رشد ۳۰ درصدی عضویت مردم در کتابخانه های عمومی/ تعداد کتاب های استان به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کتاب رسید

به گزارش چغادک نیوز؛ عبدالرحیم افروغ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه کتاب اصل و محور مخاطب می باشد و در این حوزه ما هوادار مخاطب هستیم، چراکه کتاب نقش راهبری جامعه را دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: کتاب کار و مسئله اش با فکر و اندیشه است، هنگامی که فکر و اندیشه توسط کتاب ساماندهی شود به حسب آن رفتار های اجتماع، ساختار ها و رویکرد های یک جامعه یا یک ملت را در پی می گیرند و باعث می شود متأثر از کتاب باشد، اکثر رویکردها و اقدامات در یک جامعه از یک کتاب آغاز می شود.
وی اضافه کرد: باید مسیر ایجاد کتاب، نویسنده، چاپ و نشر کتاب و همچنان ساخت و توضیح کتاب را به سمتی سوق داد که مخاطب اصل موضوع ما باشد .
افروغ عنوان کرد: در هفته کتاب ۷۰۰برنامه در دسته های مختلف برنامه ریزی شده است که همایش مادران کتاب خان، نمایشگاه های متعدد کتاب با نظارت و بررسی دقیق و داشتن هدف از برگزاری، پیاده روی همگانی، راه اندازی کارگاه نویسندگی در گورک سادات، رونمایی کتاب های مولفین هم استانی و راه اندازی کتاب های تخصصی انجمن فرهنگی هنری بخشی از این برنامه ها می باشد.
مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: هفته کتاب امسال از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۷ آبان ماه برقرار شده و ما در تلاش هستیم که از مسیر کتاب و فرهنگ بتوانیم تجلی زیبایی را داشته باشیم چراکه کتاب آرامش بخش و تعلیم دهنده بوده و دریچه ایست به سمت جهان آگاهی و بسیاری از ضعف آگاهی ها و شناخت با ترویج کتابخوانی رفع خواهدشد .
حیدر راهب با بیان اینکه چهار شاخص در بحث کتاب داری امانت، عضویت اعضا، زیر بنا کتابخانه و منابع کتاب است، عنوان کرد: از آبان ماه گذشته تاکنون میزان عضویت در کتابخانه‌های عمومی با ۳۰ درصد افزایش از ۲۹ هزار عضو به حدود ۴۰ هزار عضو رسیده است که ۶۰ درصد از این اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: منابع کتابخانه‌ای استان بوشهر از ۹۶۰ هزار جلد به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کتاب رسیده که افزایشی هشت درصدی را نشان می‌دهد و ۱۳۸ نفر نیروی کتابدار نیز به عنوان افسران آگاهی در کتابخانه‌های عمومی این استان مشغول به فعالیت هستند.
در سایر شاخص ها شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم و در بحث امانت کتاب رشد استان ۹۷درصد بوده، در آبان ماه ۱۴۰۰تعداد کتاب امانت گرفته شده ۱۵۷هزار جلد کتاب و در آبان ماه ۱۴۰۱تعداد کتاب امانت گرفته شده بالغ بر ۳۱۰هزار بوده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: چهار شهر بوشکان، چاه مبارک، بادوله و دوراهک فاقد کتابخانه می باشند و همچنین ۱۳روستا در شهرستان بوشهر وجود دارند که بالغ بر ۲۵۰۰ جمعیت دارند و فاقد کتابخانه هستند .

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false