×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از ۷۷ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی ۴۵ هزار واحد در این استان مقاوم سازی شده است.

علیرضا مقدم در نشست شورای مسکن استان بوشهر افزود: براساس آمارها این استان با ۵۸ درصد مقاوم سازی بعد از استان‌های کرمانشاه و قزوین با ۷۱ درصد، لرستان با ۸۰ درصد و کرمان با ۶۲ درصد به عنوان استان پنجم کشور در بحث مقاوم سازی مطرح است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی و همت شورای مسکن استان بوشهر قرار است در یک برنامه چهارساله با مقاوم سازی سالانه سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد برسد.

مقدم بیان کرد: شهرستان جم با ۷۸ درصد مقاوم سازی در استان بوشهر پیشرو و شهرستان‌های کنگان، دیلم، گناوه و دشتی وضعیت متوسط و عسلویه، دیر، تنگستان و دشتستان از نُرم استانی پایین‌تر و بوشهر به نسبت جمعیت روستایی و تعداد واحدهای مسکونی نزدیک به میانگین است.

مقدم اظهار کرد: همچنین در زمینه جذب تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز استان بوشهر امروز بعد از استان‌های سمنان، زنجان، سیستان و بلوچستان به عنوان استان چهارم کشور مطرح است.

وی ادامه داد: براین اساس ۲هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در استان بوشهر به بانک‌ها معرفی و از این شمار یکهزار و ۴۴۲ واحد مسکونی نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.

مقدم بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات و روان سازی کار در بخش تضمین‌های بانکی تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از ۶۷۸ واحد مسکونی احداثی برای قشرهای کم درآمد در این استان تاکنون ۳۳۴ واحد واگذار و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی در باره نهضت ملی جهش تولید مسکن بیان کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۲۵هزار و ۴۰۵ نفر به عنوان متقاضیان موثر ثبت نام و تاکنون یکهزار و ۲۷۹ نفر از این تعداد پالایش و موفق به پرداخت ۴۰ میلیون تومان شده اند.

مقدم اضافه کرد: همچنین تاکنون ۵۶۷ قطعه زمین نیز با پی‌گیری‌های انجام شده تامین که ظرفیت طراحی به طور تقریبی سه هزار و ۷۶ واحد انجام و مشکلی در زمینه تامین زمین وجود ندارد.

وی برضرورت همکاری شهرداری‌های استان بوشهر در زمینه تهیه دستور نقشه و همکاری دستگاه‌های خدمات زیربنایی و دادن امتیاز موقت بدون دریافت هزینه تاکید کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false