×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معرفی تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲| فرانسه؛ ترس از تکرار یک کابوس تلخ

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است؛ البته به شرط آنکه گرفتار کابوس قدیمی‌اش نشود و بتواند این بار عملکرد بهتری پس از قهرمانی ۲۰۱۸ داشته باشد.

ترس از تکرار یک کابوس تلخ

فرانسه تاکنون ۳ بار در ادوار مختلف جام جهانی موفق به صعود به فینال شده که حاصل آن ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۶ بوده است. نکته مهم این است که خروس‌ها در دوره بعد از صعودشان به فینال، در همان مرحله گروهی حذف شده‌اند؛ همان اتفاقی که در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ رخ داده است. حالا این ترس وجود دارد که با توجه به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸، کابوس ترسناک حذف در مرحله گروهی باز هم در ۲۰۲۲ قطر تکرار شود.

تیمی با تجربه بالا در تاریخ جام جهانی

در بیست و یک دوره گذشته جام جهانی، فرانسوی‌ها در ۱۵ دوره حضور داشته‌اند. بهترین عملکرد همان‌طور که عنوان شد؛ در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ با کسب عنوان قهرمانی بوده و بدترین عملکرد نیز در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بود که فقط یک تساوی کسب کردند و دو بار هم شکست خوردند.

تیم ملی فوتبال فرانسه , جام جهانی فوتبال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

فرانسه تاکنون ۶۶ بار در جام جهانی به میدان رفته و موفق به کسب ۳۴ برد و ۱۲۰ گل زده و همچنین متحمل ۱۳ تساوی، ۱۹ شکست و ۷۷ گل خورده شده است.

احتمال آخرین حضور دشان روی نیمکت

این دوره از جام جهانی به احتمال فراوان آخرین حضور دیدیه دشان روی نیمکت فرانسه خواهد بود. این سرمربی ۵۴ ساله که یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ کشورش نیز محسوب می‌شود، به شدت سایه زین‌الدین زیدان را روی سر خود حس می‌کند و کوچک‌ترین لغزشی منجر به اخراجش می‌شود.

دشان که بیش از ۱۰ سال از انتخابش به عنوان سرمربی فرانسه می‌گذرد (۸ جولای ۲۰۱۲ تاکنون)، در دوره حضورش قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸، قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۱ و نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ را به ارمغان آورده است. وی ۱۳۲ بار سرمربیگری فرانسه را بر عهده داشته که حاصل آن ۸۴ برد، ۲۷ تساوی و ۲۱ باخت بوده است.

بنزما، امباپه و جمع ستاره‌ها

بدون شک فرانسه یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جام بیست و دوم خواهد بود؛ تیمی که با اتکا به ستاره‌هایی همچون بنزما، امباپه، گریزمان، دمبله، رابیو، تئو و لوکاس هرناندز، کونده و … می‌تواند در لیست مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. در میان همه این نفرات، بنزما و امباپه به واسطه درخشش در سال‌های اخیر بیشتر از سایرین مورد توجه هستند؛ بنزما که بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ شده و امباپه نیز با گلزنی‌های فراوانش یکی از ستون‌های تیم پاری‌سن‌ژرمن است.

تیم ملی فوتبال فرانسه , جام جهانی فوتبال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

فرانسه در سال جاری تاکنون ۸ بازی دوستانه و رسمی برگزار کرده و عملکرد خوبی هم نداشته است. ۳ برد، ۲ تساوی و ۳ باخت، حاصل عملکرد تیمی است که انتظارات از آن بسیار زیاده بوده و همه منتظر موفقیتش هستند، نه شکست. نکته مهم اینکه دو برد فرانسوی‌ها در سال ۲۰۲۲ در دو دیدار تدارکاتی با ساحل عاج و آفریقای جنوبی رقم خورده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false