برنامه‌ریزی برای ساخت فصل دوم «پوست شیر»/ قاتل زنجیره‌ای با ریتم تند! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه‌ریزی برای ساخت فصل دوم «پوست شیر»/ قاتل زنجیره‌ای با ریتم تند!

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: در شبکه نمایش خانگی تاکنون چند سریال توانسته فصل‌های دیگری داشته باشد. از «عاشقانه» منوچهر هادی، «شهرزاد» حسن فتحی، «ساخت ایران» و حتی «نیسان آبی» که کارگردانش به تازگی اعلام کرده که مراحل آماده‌سازی تولید آن برای فصل دوم، طی می‌شود. اما در مورد دو سریال به طور ویژه این گمانه‌زنی‌ها از همان آغازِ راه اتفاق افتاد. یکی «زخم‌کاری» محمدحسین مهدویان و حالا «پوست شیر» برادران محمودی.

همین چندی پیش بود که به دنبال گمانه‌زنی‌ها برای ساخت فصل دوم «زخم‌کاری» محمدحسین مهدویان، خبرنگار تسنیم این موضوع را با سازندگان و دست‌اندرکاران سریال در میان گذاشت. با محمدحسین مهدویان که خیلی اهل مصاحبه نیست، تماس گرفتیم و او پاسخِ صریحی به سؤال درباره آخرین وضعیتِ ساختِ «زخم‌کاری» نداد. اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم ادامه پیدا کرد. در حال حاضر فیلمنامه سریال برای فصل دوم در حال آماده‌سازی است اما شروعِ تولید و جزئیات دیگر آن هنوز مشخص نیست.

سریال , شبکه نمایش خانگی ,

شهاب حسینی و هادی حجازی‌فر در سریال «پوست شیر»

به دنبال استقبال از سریال «پوست شیر» این گمانه دوباره ایجاد شد که آیا این مجموعه هم قرار است به عنوان برندِ «فیلم‌نت» ادامه پیدا کند یا در همین فصل و تعداد تقریبی که از قبل مطرح شده بود یعنی در ۲۰ قسمت به پایان برسد؛ علی سرتیپی مدیر فیلم‌نت در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم چراغِ سبز ادامه «پوست شیر» را روشن کرد.

چرا که تهیه‌کننده شناخته شده سینمای ایران به این نکته اشاره کرد که امیدواریم این اتفاق بیفتد؛ از همین الان فصل دوم «پوست شیر» را در دستور کار خواهیم داشت و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سریال «پوست شیر» توانسته رقابت را با «جیران» فیلیمو، «آنتن» و «شبکه مخفی‌زنان» و حتی «خون سرد» که ژانر جنایی و وحشت را دنبال می‌کند، رقابت پایاپای و گاهی اوقات چند پله بالاتر را داشته باشد. «پوست شیر» بعد از پخشِ اولین قسمت با حواشیِ روبرو شد که در برخی از سایت‌ها و کانال‌های فضای‌مجازی بحثِ توقف پخش در فیلم‌نت را مطرح کردند.

بعد از پیگیری مشخص شد که دلیلِ غیبت یک هفته‌ای «پوست شیر» مسائل فنی بوده و سازندگان بالأخره قسمت دوم را رساندند. اما قسمت به قسمت بر جذابیت و استقبال بیشتر مخاطبان افزوده شد تا قسمت پنجم و ششم که برخی از منتقدین نوشتند با یک پدیده در نمایش‌خانگی مواجهیم. البته باید دید در ادامه «پوست شیر» با همین ریتم تند، پلیس غیرمنفعل و داستانِ گیرا، به کار خودش ادامه می‌دهد؟ یا عوامل برای برندسازی و ادامه ماجراهای اکشن، جنایی و حتی وحشت در دلِ چنین سریال‌هایی چه برنامه‌ریزی دارند که واقعاً مدت‌ها بود در سینمای ایران، تلویزیون و حتی نمایش‌خانگی جایِ چنین کارهایی خالی بود.

سریال , شبکه نمایش خانگی ,

هادی حجازی‌فر و نقشِ «نعیم» در سریال «پوست شیر»

پخش «پوست شیر» از ابتدای مهرماه شروع شد و تا امروز ۶ قسمت از آن منتشر شده. نام‌های مهمی در کنار این مجموعه‌اند و با وجود تمام نقاط ضعف و قوتش، شاید بتواند عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزها را به «پوست شیر» داد. سریالی که در آن همه به دنبال قاتل‌اند. مردی به نام نعیم، پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود و می‌خواهد سال‌های نبودنش را برای دختر خود ساحل جبران کند. مادر ساحل مخالف این ارتباط است. اما اتفاقی عجیب همه‌چیز را به هم می‌ریزد. قاتلی به طرز فجیعی، ساحل را می‌کشد و حالا نعیم به همراه محب مشکات، سرگرد اداره آگاهی به دنبال قاتل می‌گردند.

مشکات خود در جریان یک پرونده قتل‌های سریالی دختر کوچکش را از دست داده و حالا مأمور حل معمای این قتل است. این خلاصه‌ای از تمام اتفاقات مهمی است که تا به حال در سریال «پوست شیر» دیده‌ایم. یک پی‌رنگ قوی درباره جنایتی هولناک درباره یک دختر نوجوان. از این دست قصه‌ها در صفحه حوادث روزنامه‌ها زیاد دیده می‌شود و از طرفی نمونه سینمایی‌اش را در آثار زیاد خارجی و داخلی دیده‌ایم. اما حالا با شاخ و برگ‌ها و ماجراهای فرعی، در سریال «پوست شیر» با قصه‌ای طرف هستیم که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مثلاً مانند اکثر سریال‌های پلیسی، ما با کارآگاهی طرفیم که خود زخم خورده است و یکی از اعضای خانواده‌اش را در مسیر ماموریت‌هایش از دست داده که هنوز کشف و شهودی درباره این موضوع اتفاق نیافتاده است. یا با وجود معرفی بیشتر شخصیت‌های داستان، یک خرده روایت درباره یک زن خدمتکار وجود دارد که در هر قسمت تنها به یک سکانس کوتاه درباره او پرداخته می‌شود تا به وسیله آن علامت سؤالی همیشه در ذهن بیننده باقی‌بماند.

سریال , شبکه نمایش خانگی ,

نوید و جمشید محمودی تهیه‌کننده و کارگردان سریال «پوست شیر»

از دیگر ویژگی‌های مثبت «پوست شیر» توجه سازندگان به این نکته است که این سریال در خانه و توسط همه اعضای خانواده قراراست دیده شود. به همین دلیل با وجود اینکه داستان درباره تجاوز و قتل است، اما تا حد ممکن از نشان دادن صحنه‌های خشن در آن پرهیز شده. به جای اصرار بر بزرگ‌نمایی این سکانس‌ها و میخکوب کردن بیننده از طریق به نمایش‌گذاشتن اتفاقات وحشتناک، این سریال در تلاش است مخاطب را هرچه بیشتر با قصه همراه کند.

«پوست شیر» محصول جدید برادران محمودی است. جمشید و نوید محمودی که اصالتاً افغانستانی‌اند، نزدیک به یک دهه است که با ساخت آثار سینمایی وارد کار حرفه‌ای کارگردانی شده‌اند. معمولاً در هر اثر یکی از آنها کارگردان و دیگری نویسنده یا تهیه‌کننده است. البته با وجود آثار متعددی که از این دو طی این سال‌ها تولید و اکران یا در تلویزیون پخش شده، هنوز بهترین اثرشان، اولین فیلم سینمایی بلند آنها با نام «یک مترمکعب عشق» است.‌  ‌این اثر از لحاظ ژانر و شیوه روایت، تجربه جدیدی برای برادران محمودی است. تجربه‌ای که تا اینجا نشان می‌دهد، از سریال قبلی آنها در تلویزیون یعنی «دل‌دار» که یک داستان منفعل داشت، چند قدم جلوتر است.

گروه بازیگران سریال «پوست شیر» یکی از گروه‌های قوی بازیگری در سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی است. بازیگران اصلی هادی حجازی‌فر و شهاب حسینی‌اند. حجازی‌فر که بارها بازی رئال و معمولاً با خشونتی مهارنشدنی از او در آثار سینمایی دیده‌ایم، حالا در دومین تجربه حضورش در نمایش خانگی، بازی در نقش متفاوتی را پذیرفته. نقشی که تا به حال حتی شبیه آن را در کارنامه‌اش نداشته. او نعیم را بازی می‌کند، پدری با سابقه خلافکاری در پی قاتل دختر نوجوانش. در این سریال برای اولین‌بار دوربین تا حد زیادی به صورت حجازی‌فر نزدیک شده و او باید احساسات درونی خود را با چهره و لحنش به مخاطب منتقل کند. این بازیگر چند سال اخیر را با ساخت و بازی در فیلم «موقعیت مهدی» گذرانده است.

سریال , شبکه نمایش خانگی ,

شهاب حسینی دیگر بازیگر سریال «پوست شیر» هم برای دومین‌بار حضور در شبکه نمایش‌خانگی پس از مجموعه پرطرفدار «شهرزاد» را تجربه می‌کند. اما این مجموعه هم مانند سریال قبلی چندان بدون حاشیه برای او نبود و به دلیل اظهارنظرهایی درباره این روزها، شایعه توقف این مجموعه را قوت بخشید. حسینی پس از فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و جایزه معتبری که برای آن گرفت، دیگر مجالی برای بازی در اثری قابل توجه را پیدا نکرده بود. حالا اما در «پوست شیر» تجربه‌ای قدیمی را این‌بار خیلی متفاوت و به شکلِ برون‌گرا در دستور کار قرار داده است.

او سال‌ها قبل «پلیس جوان» را برای تلویزیون بازی کرد اما این پلیس را بسیار خوب و در جایگاه قهرمان و غیرمنفعل ایفا کرده است. او دوباره در نقش پلیسی است که گذشته خود او هم با پرونده‌های جنایی گره خورده. محب مشکات نقشی است که می‌تواند جایگاه خاصی در کارنامه او پیدا کند. بازیگر زن اصلی «پوست شیر» پانته‌آ بهرام است. بهرام تا به حال نقش‌های متفاوتی را بازی کرده و حالا او را در قامت یک زن که دخترش را از دست داده می‌بینیم. قدرت بازی او ثابت شده است و از پس نقش خود در این سریال هم به خوبی برآمده.

سریال , شبکه نمایش خانگی ,

دیگر بازیگران این سریال پردیس احمدیه، ژیلا شاهی، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، بهزاد خلج و… هستند.  علیرضا کمالی حالا پس از سالها بازی در نقش‌ها سوم و چهارم، یک مکمل خوب برای هادی حجازی‌فر است که زندگی‌اش جزو خرده داستان‌های قابل توجه سریال هم محسوب می‌شود. بهزاد خلج هم به عنوان چهره‌ای کمتر شناخته شده و البته در تلویزیون او را با «آقای قاضی» به یاد می‌آوریم در نقش دستیار محب مشکات بازی می‌کند. ژیلا شاهی که از بازیگران تازه کشف شده سینما است، به عنوان مرموزترین شخصیت سریال «پوست شیر» سکانس‌های قابل توجه و رازآلودی را بازی می‌کند، اما هنوز مخاطب چندان با شخصیت آن آشنا نشده.

پردیس احمدیه بازیگر نقش ساحل است و چون در ابتدای سریال به قتل می‌رسد، فقط در فلاش‌بک‌ها حضور دارد. در کنار او مهرداد صدیقیان هم به عنوان پسر موردعلاقه ساحل نقش‌آفرینی می‌کند. او از مظنونین این قتل هم است، البته بازی‌اش به مخاطب نه حس رازآلودی می‌دهد و نه ترحم.

البته با تمام این توصیف‌ها و تفاصیل، هنوز سریال آن‌قدر پیش نرفته که بتوان درباره کلیت داستان آن اظهارنظر دقیقی کرد و فقط در مرحله گره افکنی و معرفی شخصیت‌ها و مرور پیشینه‌ آنها است. باید منتظر بازگشایی این گره‌ها باشیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false