مخبر: ۲۰ شهر ساحلی جدید در نوار جنوبی کشور در حال احداث و ساماندهی است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مخبر: ۲۰ شهر ساحلی جدید در نوار جنوبی کشور در حال احداث و ساماندهی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر در آیین ویدئوکنفرانسی آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی در هرمزگان با اشاره به اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان به طور کامل اجرایی می‌شود اظهار داشت: امروزه باوجود تصویری که از کشورمان نمایش داده می‌شود، ایران در یک نقطه بسیار خوبی قرار گرفته و در این مدت توانستیم گره‌های بسیار بزرگی را در فروش نفت، جابه‌جایی پول، تامین کالاهای اساسی و سایر موارد را پشت سر بگذاریم.
وی گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری گام‌های بلندی برداشته شده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، توافق و تفاهم انجام و یا در دست اقدام داریم.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در راستای حل مشکلات کشور نگاه ما به ظرفیت‌های داخلی است و در بحث آب که امروز یکی از معضلات کشور به شمار می‌رود هشت خط انتقال آب در دست اجرا داریم.
وی با اشاره به ظرفیت ترانزیتی کشور تصریح کرد: باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن پر سرعت در کشور احداث کنیم و زمینه‌ رسیدن به این مهم نیز در کشور فراهم است چراکه برای ما قابل قبول نیست برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور، مردم بیش از ۱۰ ساعت با قطارها زمان صرف کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: ما کشور را تا الان بر اساس درآمدها اداره کرده‌ایم در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم.

به گفته وی؛ کشور چندهزار میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کارکردن  برروی این مسئله هستیم تا بتوانیم این دارایی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.
مخبر تاکید کرد: هر چه آیت‌الله رئیسی در سفر به استان هرمزگان قول دادند به طور حتم عملیاتی می شود هر چند که ممکن است که تاخیر داشته باشد اما شخص رئیس‌جمهور جلسه‌ای نبوده است که بر اجرای مصوبات سفرهای استانی خود تاکید نداشته باشند.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های نفتی تعریف شده در دولت سیزدهم برای استان هرمزگان اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها که حجم آن از کل پروژه‌هایی که از سال ۱۳۵۳ تاکنون اجرا شده بیشتر بوده است می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و فصل کند.
وی با اشاره به کندی تخصیص اعتبار به بازسازی منازل سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شد.
در این جلسه اسکله شماره هفتم و هشتم بندر پارسیان نیز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
مجتمع تولید متانول در حوزه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بوده و قرار است در آینده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمدهای صادراتی کشور به یکی از شبکه‌های انرژی منطقه تبدیل شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false