×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
غم‌انگیز مثل ۸ آبان؛ شصت و دومین تولد مارادونا بدون مارادونا

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، باشگاه ناپولی ایتالیا در سالروز تولد ۶۲ سالگی دیگو آرماندو مارادونا، فوق ستاره فقید این باشگاه و تیم ملی آرژانتین، از مجسمه وی رونمایی کرد و یاد او را زنده نگه داشت.

از ویژگی‌های شاخص این مجسمه می‌توان به پای چپ «طلایی» آن اشاره کرد. این مجسمه پیش از آغاز دیدار دیشب ناپولی برابر ساسوئولو در ورزشگاه سن‌پائولو رونمایی شد.

مارادونا در فاصله‌ سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ پیراهن ناپولی را پوشید و به همراه این تیم دو بار فاتح اسکودتو شد؛ از دیگر افتخارات وی با پیراهن ناپولی می‌توان به قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام ایتالیا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد.

غم‌انگیز مثل ۸ آبان؛ شصت و دومین تولد مارادونا بدون «مارادونا»

باشگاه ناپولی با انتشار تصویری از مارادونا در توییتر نوشت: ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰؛ تاریخی که در تاریخ حک شد. تولدت مبارک، دیگو!

پیش از بازی دیشب، یاد و خاطره «پسر طلایی» آرژانتین با برگزاری مراسمی در ورزشگاه خانگی ناپولی زنده نگه‌داشته شد؛ ورزشگاهی که پس از درگذشت وی به افتخار دیگو مارادونا تغییر نام داد.

غم‌انگیز مثل ۸ آبان؛ شصت و دومین تولد مارادونا بدون «مارادونا»

الساندرو رنیکا، یکی از ستاره‌های دهه ۱۹۸۰ ناپولی ساعاتی پیش در فیسبوک پیامی احساسی برای مارادونا منتشر کرد و نوشت: «تبریک کاپیتان، خوش‌شانس بودم که تو را ملاقات کردم. تو به دوران فوتبال و زندگی من معنا بخشیدی. یک افسانه شگفت‌انگیز که در شهر زیبای ناپل با هواداران شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد ما زندگی کرد. خاطره من از تو، بالاتر از هر چیز به‌عنوان یک انسان، شخصیتی است پر فضیلت، فروتن و همواره سخاوتمند، شیرین و فهیم. یک نمونه نایاب. ممنونم، ممنونم، ممنوم برای همه چیز.»

غم‌انگیز مثل ۸ آبان؛ شصت و دومین تولد مارادونا بدون «مارادونا»

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) نیز در سالروز ۶۲ سالگی مارادونا با انتشار تصویر زیر نوشت: دیگر مثل مارادونا نخواهد آمد.

غم‌انگیز مثل ۸ آبان؛ شصت و دومین تولد مارادونا بدون «مارادونا»

دیگو مارادونا، ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ (پنجم آذر ۱۳۹۹) هنگامی که پس از جراحی مغز، دوران نقاهت را می‌گذراند، در اقامتگاه خود در شمال بوئنوس آیرس بر اثر حمله قلبی-تنفسی درگذشت.

گل مشهور مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ به انگلیس، به نوعی یک انتقام تاریخی برای آرژانتینی‌ها بود که درد و رنج آنها را تا اندازه‌ای التیام بخشید؛ گلی که به «دست خدا» شهرت پیدا کرد و جاودانه شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false