×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شوک به عقاب‌های کارتاژ؛ تیم ملی فوتبال تونس در آستانه حذف از جام جهانی

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، هشدار فیفا پس از اظهارات مکرر کمال دقیش، وزیر ورزش و جوانان درباره «انحلال احتمالی دفتر فدرال» فدراسیون فوتبال این کشور، صادر شده است.

به زعم فیفا، اظهارات دقیش تلاشی برای مداخله در نحوه اداره فدراسیون فوتبال تونس است. این نهاد بین‌المللی از فدراسیون تونس خواسته تا درباره هرگونه تلاش جهت مداخله در امور آن نهاد از سوی دولت این کشور، توضیح دهد؛ این در حالی است که دفتر فدراسیون فوتبال این کشور را تهدید به انحلال کرده است.

فیفا همچنین به فدراسیون فوتبال تونس اطلاع داده که اعضای این نهاد بین‌المللی «به طور قانونی موظفند تا امور خود را به طور مستقل و بدون نفوذ شخص ثالث انجام دهند.»

در نامه کِنی ژان-ماری، مدیر واحد فدراسیون‌های عضو فیفا، در نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال تونس آورده است: عدم تطابق با این الزامات به هر طریق، به اعمال مجازات‌هایی تحت مقررات فیفا منجر خواهد شد که از جمله آن می‌توان به تعلیق فدراسیون مورد نظر اشاره کرد.

هر نوع اعمال محرومیت علیه فدراسیون فوتبال تونس بدان معنا است که باشگاه‌ها و تیم‌های ملی این کشور اجازه حضور در رقابت‌های بین‌المللی از جمله جام ملت‌های آفریقا و جام جهانی را نخواهند داشت.

فیفا از فدراسیون تونس درخواست کرده است که تا روز جمعه به نامه مذکور پاسخ دهد.

تیم ملی فوتبال تونس که به عقاب‌های کارتاژ شهرت دارد، تا پیش از این هرگز از مرحله گروهی جام جهانی فراتر نرفته و در این دوره از رقابت‌ها که از ۲۹ آبان آغاز می‌شود، با تیم‌های فرانسه، دانمارک و استرالیا هم‌گروه است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false