×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تاریخ‌نگاری جام جهانی؛ اولین گلزن در اسارت آلمان‌ها

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، لوسین لوران نامی بزرگ در فوتبال جهان نیست و هیچ کارشناسی در این رشته از وی به عنوان یک اسطوره بزرگ مانند مارادونا، پله، لوتار ماتئوس، کریستیانو رونالدو یا لئو مسی یاد نخواهد کرد اما گل او در جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه زنگ آغاز این جشنواره بزرگ فوتبالی بود. گلی که ۹۲ سال پیش به ثمر رسید. لولو فرانسوی‌های بعد از آن گل تا سال ۱۳۳۵ عضو تیم ملی این کشور بود و تنها یک گل دیگر به ثمر رساند.

سرنوشت مرد تاریخ‌ساز فوتبال جهان بعد از بازنشستگی جالب و خواندنی است. او زنده ماند تا جشن قهرمانی خروس‌ها را در استادوفرانس شهر پاریس نظره‌گر باشد. لوسین لوران متولد ۱۹۰۷ بود و در سال ۲۰۰۵ در سن ۹۷ سالگی چشم از جهان فرو بست.

لوران نخستین گل ادوار جام جهانی را در مقابل تیم ملی فوتبال مکزیک به ثمر رساند. تیم ملی فوتبال فرانسه بازی افتتاحیه جام جهانی ۱۹۳۰ با نتیجه چهار بر یک برنده شد تا یکی از بخت‌های قهرمانی باشد اما تکل لوئیز مونتی، مدافع آرژانتینی بر روی پای لوران وی را خانه‌نشین کرد و فرانسه نتوانست به بازی نهایی جام جهانی اروگوئه برسد. در آن دوره تیم تیم میزبان با غلبه بر آرژانیتن، نخستین قهرمان این جام را به نام خود ثبت کرد.

تاریخ‌نگاری جام جهانی؛ اولین گلزن در اسارت آلمان‌ها

با وجود حضور فرانسه در جام جهانی ۱۹۳۴، لوران یکی از غایبان این جام بود زیرا پیش از اعزام به مسابقات مصدوم شد. وی در دوران فوتبال در چند باشگاه مطرح فرانسوی مانند سوشو، استراسبورگ، رن و … بازی کرد. لوران روحیه خاصی داشت و تلاش می‌کرد با تفریح و سرگرمی بر بسیاری از مشکلات غلبه کند. وی حتی در جریان سفر به آمریکا جنوبی با کشتی توانست با این روحیه از مشکلات دریازدگی عبور کند. این سفر سه هفته به طول انجامید و تغییرات آب و هوایی بازیکنان آن زمان را دچار مشکلات زیادی کرده بود.

درگیر شدن فرانسه در جنگ جهانی دوم و سقوط این کشور به دست هیتلر موجب شد تا لوران نیز به جمع نیروهای نظامی این کشور بپیوندد. این بازیکن پس از مدتی نبرد در جبهه متفقین، اسیر و تا سه سال و در ساکسونی زندان بود. در زمان اسارت اتفاقات زیادی برای این فوتبالیست تاریخ‌ساز رخ داد که یکی از مهمترین آنها غارت خانه او توسط ارتش نازی بود.

در این غارت پیراهن لوران که گل نخست جام جهانی با آن به ثمر رسیده بود دزدیده شد. غارتی که با واکنش لوران مواجه شد. او در سال ۱۹۹۸ گفته بود تمام خاطرات من در آن خانه بود و به غارت رفت اما آن خاطرات در تاریخ ثبت شده و کسی نمی‌تواند آن را از من بدزدد.

لولو فرانسوی‌ها هر چند که نتوانست عنوان قهرمانی را با این تیم جشن بگیرد اما در سن ۹۰ سالگی شاهد جشن قهرمانی شاگردان امه ژاکه باشد. وی تنها بازمانده جام جهانی ۱۹۳۰ بود که شاهد قهرمانی فرانسه در سال ۱۹۹۸ بود.

تاریخ‌نگاری جام جهانی؛ اولین گلزن در اسارت آلمان‌ها

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false