×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ایرانی‌ها هنر خانوادگی خود را حفاظت می‌کنند/ ایران مقصد گردشگری سلامت عمانی‌ها

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، سیف‌علی الیعربی درباره روابط گردشگری ایران و عمان اظهار داشت: بی‌شک روابط ایران و عمان در زمینه گردشگری و همکاری و سرمایه‌گذاری در این حوزه پیوسته در حال گسترش است؛ تعداد زیادی سرمایه‌گذار ایرانی در حوزه های مختلف در عمان مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند.سردبیر خبرگزاری عمان (ONA) افزود: عمان فرهنگ و تمدن قدیمی و ریشه‌داری دارد، قلعه‌ها و آثار تاریخی زیادی در عمان وجود دارد و گردشگران علاقه‌مند به بازدید از آن هستند، اتفاقا گروه‌های زیادی گردشگر ایرانی نیز برای آشنایی با فرهنگ عمان به کشور ما می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: عمانی‌ها ملت ایران را دوست خود می‌دانند و بسیار علاقه دارند به ایران سفر کنند، عمانی‌ها برای درمان و در چارچوب گردشگری سلامت و درمان و همچنین برای دیدن مناطق طبیعی زیبا به خصوص طبیعت استان‌های شمال ایران به ایران می‌آیند.

ایرانی‌ها هنر خانوادگی خود را حفاظت می‌کنند/ ایران مقصد گردشگری سلامت عمانی‌ها
سی و سه پل اصفهان بر روی زاینده رود

آثار تاریخی اصفهان را در کمتر شهری از جهان سراغ دارم

الیعربی با اشاره به سفر به تهران، اصفهان و شیراز گفت: این شهرها واقعا زیبا هستند؛ در اصفهان آثار هنری و معماری و صنایع‌دستی بسیار زیبایی از فرش تا قلعه و پل‌ها و خانه‌های قدیمی، دیده‌ام که در کمتر شهری از جهان سراغ دارم.

سردبیر خبرگزاری عمان گفت: ایرانی‌ها بسیار به هنر به ویژه فرش دست‌باف بها می‌دهند، رشد و توسعه این هنرها که در جهان هم مشهور شده‌اند نشان می‌دهد که مردم و دولت ایران از صنایع‌دستی حمایت می‌کنند، تا جایی که می‌دانم بیشتر  ایرانی‌ها با اینکه که متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه هستند، هنوز در این هنر و صنایع‌دستی و حرفه و مهارت خانوادگی و آبا و اجدادی خود فعال هستند و آن را فراموش نکرده اند.

الیعربی درباره اقدامات دولت عمان برای بهره‌برداری از فرصت جام جهانی قطر ۲۰۲۲، گفت: ما برای جذب گردشگر و تماشاچیانی که به قطر می‌آیند برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی بزرگی تدارک دیده‌ایم، که هدف اصلی از آن آشنا کردن گردشگران با فرهنگ و تمدن عمان است. با قطری‌ها در این زمینه همکاری نزدیکی داریم و تلاش می‌کنیم از این رویداد به نحو شایسته استفاده کنیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false