استکی: به هر ۱۲ بوکسور اعزامی به آسیایی امید داریم/مسیر رسیدن به المپیک دشوارتر شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استکی: به هر ۱۲ بوکسور اعزامی به آسیایی امید داریم/مسیر رسیدن به المپیک دشوارتر شد

 به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا : علیرضا استکی روز یکشنبه گفت‌ به تشریح شرایط تیم ملی بوکس ایران در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا در اردن، اظهار داشت: با توجه به شرایط تیمی که ۴۰ درصد نفرات برای نخستین مرتبه به یک تورنمنت اعزام می‌شوند. ۳۰ درصد بعد از مسابقات جهانی سال گذشته اولین رویدادی است که در آن حضور می‌یابند و ۳۰ درصد نیز در مسابقات تدارکاتی شرکت کردند.

وی افزود: روند آماده‌سازی خوبی داشتیم و چند اردوی تدارکاتی با سایر تیم‌های آسیایی نیز برگزار کردیم. به اردن می‌رویم تا بهترین عملکرد فنی را داشته باشیم.

استکی در خصوص اینکه با نبودن دانیال شه‌بخش و شرایط میثم قشلاقی به‌نظر می‌رسد تیم ایران برای تکرار نتایج دوره گذشته مسابقات آسیایی (۲ نقره و ۲ برنز) کار بسیار دشواری دارد، گفت: روی هر ۱۲ بوکسورمان حساب می‌کنیم؛ چراکه آنها از بهترین‌ها هستند. وقتی بوکسوری در ایران انتخاب می‌شود، حتما در آسیا نیز حرف برای گفتن دارد. البته قرعه نیز تاثیر دارد اما در نهایت این خودشان هستند که نتیجه را رقم می‌زنند.

وی در خصوص احتمال نداشتن سیدبندی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: با توجه به برگزاری مسابقات در ۱۳ وزن، احتمال نبود سیدبندی زیاد است. احتمال دارد همان دور اول با قهرمان جهان و آسیا روبه‌رو شوید و از سوی دیگر شاید تا فینال با حریف مطرحی مبارزه نکنید.

استکی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور مطرح بوکس آسیا است، گفت: همه کشورهای آسیایی در بوکس خوب هستند و ما هم تلاش کنیم نتیجه لازم را کسب کنیم. هر بوکسور در روزی که مسابقه دارد باید وزن‌کشی کند و این مساله نیز یکی از مشکلات است.

استکی در خصوص مربیانی که به همراه او به قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند، توضیح داد: همایون امیری، جاسم دلاوری، غلامرضا کریمی و شهرام فاتح همراه من هستند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه بازی‌های آسیایی هانگژو حکم انتخابی المپیک را در رشته بوکس دارد، گفت: این تصمیم واقعا کا را سخت می‌کند. در بازی‌های آسیایی همه برای کسب مدال می‌آیند. مسابقات در هفت وزن برگزار می‌شود و اینگونه که شنیده‌ام نفرات اول و دوم هر وزن بازی‌های آسیایی به اضافه برنده دیدار رده‌بندی، جواز حضور در المپیک پاریس را کسب می‌کنند.

وی گفت: کل سهمیه‌های بوکس در المپیک توکیو ۱۸۶ نفر بود که برای پاریس به ۱۲۴ نفر تقلیل پیدا کرده و مسابقات در هفت وزن برگزار می‌شود. با وجود تمامی سختی‌ها هدف ما این است تا روند خوب سال‌های اخیر را تداوم ببخشیم.

مسابقات قهرمانی بوکس ۲۰۲۲ آسیا روزهای ۱۰ تا ۲۱ آبان‌ماه به میزبانی اردن و در شهر امان برگزار خواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو نیز قرار بود مهرماه برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی در کشور چین، یکسال به تعویق افتاد و سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false