امیرعبداللهیان: آماده کمک به برقراری آتش بس در جنگ روسیه و اکراین هستیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امیرعبداللهیان: آماده کمک به برقراری آتش بس در جنگ روسیه و اکراین هستیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: حسین امیرعبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با دیمیتری کولبا در مورد آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و موضوعات دوجانبه تبادل نظر کردند.

وی در خصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است . دکتر امیرعبداللهیان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مبتنی بر استاندارد واحد و مخالفت با جنگ است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور بدون نیاز به هر گونه واسطه آمادگی داریم.

وی با بی اساس خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش های مکرر تهران برای کمک به برقراری آتش بس اظهار داشت: ما آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: معتقدم اوکراین بهتر است مراقب باشد که تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد.

دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران بر تاکید در عدم ارسال سلاح برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین گفت: گفت و گوی هیات فنی نظامی دو کشور دارای اهمیت است.

وی با اشاره به استقلال اوکراین در مناسبات خارجی گفت: ما تحت تاثیر دیگران عمل نمی کنیم.

وزیر خارجه اوکراین ضمن تشریح آثار جنگ بر کشورش گفت: طبق کنوانسیون های بین المللی برای امنیت و فعالیت سفارتخانه ها اهتمام لازم را داریم.

گزارش اینستاگرامی رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان

همچنین حسین امیرعبداللهیان گزارش از این گفت و گوی تلفنی در اینستاگرام خود منتشر کرد.

در گزارش وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: امروز با آقای دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مورد آخرین تحولات مربوط به اوکراین و موضوعات دوجانبه به صورت تلفنی گفت و گو کردم. در خصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا تاکید کردم جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است. ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است . سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مبتنی بر استاندارد واحد و مخالفت با جنگ است.

امیرعبداللهیان در ادامه آورده است: همچنین به آقای کولبا گفتم ما برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور بدون نیاز به هر گونه واسطه آمادگی داریم. اظهارات برخی مقامات غربی بی اساس و بی پایه هستند. به ایشان یادآوری کردم ما تلاش زیادی برای برقرای آتش بس انجام داده ایم و الان نیز آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.به وزیر خارجه اوکراین گفتم معتقدم اوکراین بهتر است مراقب باشد که تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد.

وی در پایان نوشت: آقای دیمیتری کولبا نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران بر تاکید در عدم ارسال سلاح برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین گفت: گفت و گوی هیات فنی نظامی دو کشور دارای اهمیت است.همچنین با اشاره به استقلال اوکراین در مناسبات خارجی گفت: ما تحت تاثیر دیگران عمل نمی کنیم. وزیر خارجه اوکراین ضمن تشریح آثار جنگ بر کشورش گفت طبق کنوانسیون های بین المللی برای امنیت و فعالیت سفارتخانه اهتمام لازم را دارند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false