×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰ هزار تن آبزیان استان بوشهر صادر شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم : مرتضی بحرانی گفت‌ با اشاره به وضعیت مراکز پرورش میگو در استان بوشهر داشت: با تلاش نیروهای تخصصی بیماری‌های میگو در مزارع پرورشی استان کنترل شده است.

وی از تولید بیش از ۳۳ هزار تن میگو پرورشی در سایت ۱۲ گانه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: میگو پرورشی یکی از ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر است که در این راستا صادرات آن مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به پایان برداشت میگو پرورشی گفت: برای صادرات میگو پرورشی عملیات نمونه‌برداری و آزمایشات لازم و صدور گواهینامه به کشورهای مقصد با تلاش دامپزشکی استان بوشهر انجام شده است.

بحرانی با اشاره به اینکه در شهریور ماه امسال چهار هزار و ۳۹۷ تن آبزیان از استان بوشهر صادر شده است تصریح کرد: این میزان صادرات نسبت به مرداد ماه افزایش ۲ برابری دارد.

وی صادرات آبزیان استان بوشهر به ۹ کشور اعلام کرد و افزود: محموله چهار هزار و ۳۹۷ تنی آبزیان استان بوشهر در ماه گذشته به کشورهای امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه ، ترکیه ،تایلند ، مالزی ، عمان، ارمنستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از افزایش صادرات آبزیان از این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در ۴ ماه گذشته ۱۰ هزار تن آبزیان از جمله میگو پرورشی استان بوشهر به ۹ کشور صادر شده است.

بحرانی نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از مزارع پرورش میگو را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: در شهریور ماه امسال عملیات واکسیناسیون دام بومی و صنعتی انجام شده و بیش از ۱۰۷ هزار راس دام علیه بیماری‌های استراتژیک و ۵۸ هزار راس دام هم علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شده‌اند.

وی تولید ۸۶۰ هزار قطعه مرغ در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شهریور امسال عملیات نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان به تعداد بیش از  ۸۶۰ هزار قطعه طیور صنعتی و نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ راس دام در کشتارگاه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در ماه گذشته عملیات نظارت بهداشتی و بازدید انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۲ مورد انجام شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false