×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نساجی میهمان ناخوانده‌ی ضیافت بزرگان؛

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: پس از گذشت یک سوم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران می‌توان با قضاوت بهتر و دقیق‌تری نسبت به تیم‌ها صحبت کرد. هنوز هم جدول جای پخته‌تر شدن دارد و جدا کردن تیم‌های بالانشین، میانه‌ی جدولی و فانوس‌ به دست، کاری دشواری به نظر می‌رسد اما با این وجود می‌توان تحلیلی کلی نسبت به نمایش تیم‌ها ارائه کرد.

بدون هیچ تردیدی نساجی مازندران، سورپرایز لیگ بیست و دوم تا به اینجای کار بوده است. تیمی که علی‌رغم قهرمانی در فصل گذشته‌ی جام حذفی، در چهار فصل قبلی حضورش در بالاترین سطح از فوتبال ایران به ترتیب رتبه‌های دهم، نهم، دوازدهم و دوازدهم را کسب کرده بود و هیچ‌وقت در جمع تیم‌های نیمه‌ی بالایی نبود حالا پس از گذشت ۱۰ هفته موفق شده رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص دهد.

حمید مطهری سرمربی جوانی نیست. او ۴۸ سال سن دارد و می‌توانست خیلی بهتری هم باشد اگر اسیر مصدومیت نمی‌شد و خیلی زود خداحافظی نمی‌کرد. با این وجود او برای پرسپولیس و سپاهان توپ زد. مطهری رو به مربیگری آورد. به جز تیم امیدهای پرسپولیس او بیش از یک دهه در نقش یک دستیار عمل کرد و شاهد حضور او در تیم‌های راه‌آهن، صبای قم، سنگ آهن بافق، سایپا، پیکان، نساجی، شهرخودرو و پرسپولیس بودیم. در جمع سرخپوشان تهرانی و در کنار یحیی گل‌محمدی نقشی غیر قابل انکار داشت و در ابتدا محبوبِ هواداران این تیم هم بود اما روابطش از یک جایی به بعد با رسانه‌های نزدیک به باشگاه تیره و تار شد و در فضای مجازی جمله‌های سابقا جذابش برای هواداران، تبدیل به سوژه‌ای طنز شد.

در نهایت مسیر مطهری و پرسپولیس در پایان لیگ بیست و یکم از یکدیگر جدا شد و این مربی تهرانی تصمیم گرفت نفر اول بودن را تجربه کند. هدایت نساجی، قهرمان دوره‌ی قبل جام حذفی و تیم دوازدهم لیگ به او سپرده شد. با تردیدهای بسیار نسبت به تیم این سرمربی نگاه می‌شد. تساوی در هفته‌ی اول مقابل مس رفسنجان و باخت به سپاهان در دومین بازی دُزِ این تردیدها را بیشتر کرد. مطهری اما همچنان به گفتن جمله‌های متفاوتش در کنفرانس‌های خبری ادامه داد. تساوی مقابل ملوان و پیکان در هفته‌های سوم و چهارم باعث شد تا انتقادات از او بیشتر شود. ثبت اولین پیروزی در هفته‌ی پنجم مقابل مس کرمان زیر سایه‌ی باخت سنگین سه بر یک در جدال با استقلال قرار گرفت.

«نساجی» میهمان ناخوانده‌ی ضیافت بزرگان؛ تیم مطهری، زیبا در حرف و عمل

نساجی جزو معدود تیم‌های لیگ برتر است که اعتقادی به دفاع اتوبوسی ندارد. این را می‌توان به وضوح در بازی‌های این فصل نساج‌ها مشاهده کرد. روشی که با سیستم فصل قبل آنها کاملا متفاوت بود و این تغییر رویه نیاز به زمان داشت تا بین بازیکنان تیم مازنی جا بیفتد. اتفاقی که بعد از باخت به تیم ساپینتو رخ داد.

نماینده‌ی شهر خسته در ششمین هفته با یک برد چهار بر صفر به جدول و لیگ برگشت. آنها نفت مسجدسلیمان را در هم کوبیدند. تساوی صفر بر صفر مقابل ذوب‌آهن، مانع سیر صعودی قرمز و آبی‌ها نشد. آنها در هفته‌ی نهم گل‌گهر سیرجان و تیم امیر قلعه‌نویی را در خانه‌اش شکست دادند و کلین‌شیت کردند. بردی که نگاه همه را به سمت تیم مطهری جلب کرد. ماجرا وقتی جذاب‌تر شد که نساج‌ها در هفته‌ی دهم کاری را انجام دادند که سرخابی‌های پایتخت، سپاهان و دیگر تیم‌ها موفق به انجامش نشده بودند؛ آنها فولادِ جواد نکونام را با نتیجه‌ی ۲ بر یک از پیش رو برداشتند تا اولین باخت این تیم مدعی به ثبت برسد.

حالا تیم جذاب حمید مطهری با چهار برد، چهار مساوی و ۲ باخت در جایگاه پنجم ایستاده است. ۱۴ گل زده و ۹ گل خورده نشان می‌دهد که آنها با ارائه‌ی فوتبالی هجومی به این جایگاه تکیه زده‌اند و مانند اکثر تیم‌های لیگ خودشان را محصور به فوتبال تدافعی با اعمال شاقه‌ی غیر فوتبالی نکرده‌اند تا امتیاز را هرطور شده به ارمغان بیاورند. تیم مطهری در چهار دیدار اخیر خود به سه برد و یک تساوی رسیده و در هشت بازی گذشته‌ی خود فقط یک باخت داشته است.

«نساجی» میهمان ناخوانده‌ی ضیافت بزرگان؛ تیم مطهری، زیبا در حرف و عمل

نساجی به شدت به هوادارانش وابسته است. آنها در بازگشت به ورزشگاه وطنی و علی‌رغم عدم حضور تماشاگران‌شان بهترین تیم داخل خانه‌ی لیگ بوده‌اند و با سه برد و سه مساوی، ۱۲ امتیاز از ۱۶ امتیاز خود را در دیدارهایی که میزبان بوده‌اند به دست آورده‌اند. البته که یک مسابقه در ورزشگاه نقش جهان به انجام رسید. نساجی در خارج از خانه نمایش خوبی نداشت که این مشکل هم با شکست گل‌گهر گویا در حال حل شدن است.

نماینده‌ی استان مازندران در لیگ هجدهم تا پایان هفته‌ی دهم هشت امتیاز گرفته بود. در لیگ نوزدهم آنها در این برهه‌ی زمانی به عدد ۱۱ رسیدند و در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم در امتیاز ۹ و ۱۱ قرار گرفتند. حالا اما شاهد بهترین شروع‌ تاریخ آنها در لیگ برتر تا پایان هفته‌ی دهم هستیم. تیمی که پنج امتیاز از بهترین عملکرد قبلی بیشتر امتیاز جمع کرده و با هدایت یک سرمربی پرانگیزه در تلاش است تا به شگفتی‌سازی ادامه دهد. مطهری در لیگ بیست و دوم و تا به اینجای کار نشان داده که نه‌تنها در کنفرانس خبری حرف‌های زیبا می‌زند بلکه در عمل نیز تیم‌هایش با اصول او نمایشی زیبا ارائه خواهند کرد. او با کادر یکدست خود و در حضور نفراتی چون جواد منافی، مجید انگشتان و … به درک بالایی از یکدیگر دست پیدا کرده‌اند. در بین بازیکنان این تیم نیز کریم اسلامی، حامد شیری، ایوب کلانتری، علیرضا حقیقی، علی شجاعی، سعید بیگی، امیرمهدی جانملکی و رضا جعفری جزو مهره‌های موثر بوده‌اند.

حال باید دید نساج‌ها با مربی تهرانی خود می‌توانند طلسم‌شکنی کنند و برای اولین بار در نیمه‌ی بالایی جدول رده‌بندی لیگ قرار بگیرند یا خیر. البته که نباید فراموش کرد آنها پس از بازی با آلومینیوم در هفته‌ی یازدهم باید در بازی سوپرجام مقابل استقلال صف‌آرایی کنند. دیداری که برای مطهری حکم یک بازی انتقامی را خواهد داشت.

«نساجی» میهمان ناخوانده‌ی ضیافت بزرگان؛ تیم مطهری، زیبا در حرف و عمل

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false