×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قرارگاه عملیات امداد و نجات راه‌اندازی می‌شود/آموزش ۱۵ هزار امدادگر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: مرتضی مرادی‌پور پس از وقوع زلزله بم در سال ۸۲، نیاز به داشتن گروه‌های ویژه برای حضور در سوانح و بحران‌های کشور بیشتر احساس شد.

وی افزود: از همان سال، روند شکل‌گیری این گروه‌ها آغاز شد؛ ‌ویژگی اصلی امدادگران این تیم‌ها، مهارت‌هایی مانند جستجو، نجات، درمان و حتی مدیریت و برپایی اردوگاه در شرایط اضطراری است؛ ‌اعضای این گروه‌ها توانایی  مواجهه با هر گونه مخاطرات از جمله سیل، زلزله، ‌رانش و دیگر بحران‌ها را دارند. ویژگی اصلی تیم‌های ویژه سرعت آنها و رسیدن به‌موقع در محل حادثه و ارزیابی است.

قرارگاه عملیات امداد و نجات راه‌اندازی می‌شود/آموزش ۱۵ هزار امدادگر

مرادی‌پور با اشاره به اینکه پیش از  این هر استان یک تیم در اختیار داشت، ‌افزود: بر اساس نگاه مدیریت جدید، همه ۴۵۰ شعب شهرستان‌های هلال احمر نیز دارای این شکل از قرارگاه‌های عملیات‌ مهندسی خواهند شد؛ تا در هنگام وقوع بحران به بهترین شکل هلال احمر وارد عمل شود.

این تیم‌ها متشکل از ۱۵ امدادگر مرد، ۱۵ امدادگر زن (تیم‌های توانا) و دو نفر هماهنگ کننده و یک سر تیم عملیاتی خواهند بود؛ در مرحله نخست قرار است در چهار استان تهران، گیلان، کرمان و اصفهان دوره آموزشی برای جذب پنج هزار امدادگر تا پایان سال برگزار شود که این افراد آماده امدادرسانی در نوروز ۱۴۰۲ می‌شوند.

مرادی پور گفت: در این مرحله امدادگران باید با موفقیت از دوره‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده، ‌عبور کنند و مهارت‌های لازم را برای حضور در قرارگاه‌های عملیاتی امداد و نجات داشته باشند.

قرارگاه عملیات امداد و نجات راه‌اندازی می‌شود/آموزش ۱۵ هزار امدادگر

وی اختصاص اعتبارات و در اختیار گذاشتن تجهیزات امدادی برای افراد این تیم‌ها و شرایط مناسب جوی را از شرایط برگزاری این دوره‌ عنوان کرد و افزود: با تامین این شرایط، گروه‌های ویژه امدادی آماده حضور در عملیات‌های امداد و نجات تعطیلات نوروز خواهند بود.

مرادی پور تعداد مورد نیاز این افراد برای قرارگاه امدادی را ۱۵ هزار نفر دانست و گفت: پس از ارزیابی از مرحله نخست، مراحل دیگر برای تامین کامل نیروها مورد نیاز برگزار می‌شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false