×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سایت پرتغالی: طارمی مغز متفکر پورتو

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: این سایت پرتغالی به نقل از سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم پورتو نوشت: طارمی باهوش است و می‌داند که چه اتفاقی در اطرافش می‌افتد. و چطور ممکنه موافق نباشی.

این فصل برای مهدی طارمی در خارج از زمین کمی دردسرساز بوده است، اما این همان بازیکن ایرانی است که سرمربی آبی و سفیدها تاکید کرد، به بازی با پورتو «مغز» می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: قدرت تصمیم‌گیری در پاس آخر طارمی برای یک مهاجم ستودنی است. او در این فصل در ۱۳ بازی ۶ پاس گل داده است، بدون احتساب ۹ گل زده در تمام رقابت‌ها. از آنجایی که باشگاه پورتو تاکنون ۳۱ گل در این فصل به ثمر رسانده (با حضور طارمی) در مجموع تقریباً ۴۸ درصد از گل‌های این تیم با دخالت مهاجم ایرانی بود. این بازیکن ۳۰ ساله علاوه بر گلزنی، به خاطر تاثیر بسیارش روی پاس آخر نیز، تاثیرگذار است.

مهدی طارمی با توجه به تحلیلی که سایت‌های معتبر فوتبال اروپا داشتند، فراتر از یک مهاجم ساده بوده و عملکرد او را در ۹ دیدار انجام شده در لیگ پرتغال را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.

این مهاجم تیم اژدهاها علی‌رغم تکیه بیشتر به سمت چپ، از تمام مناطق یک سوم آخر پورتو می‌گذرد، که به تیم تحرک خاصی می‌دهد که سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم پورتو بسیار دوست دارد و به طور خودکار فضا را برای هم تیمی‌هایش ایجاد می‌کند که بتوانند در آن به صورت موثر ظاهر شوند و موقعیت بهتری برای هدف قرار دادن تیم مقابل وجود داشته باشد.

طارمی به معنای واقعی کلمه یک “دروغ” در ۴x۴x۲ معمول آبی و سفیدها است و همیشه دومین مرد مرجع در خط حمله است و مشخصات فنی بیشتری نسبت به هم تیمی معمول خود در خط حمله یعنی اوانیلسون دارد. وی در هیچ نقطه‌ای از بازی پنهان نمی‌شود و همیشه گزینه پاس را مقدم می‌داند که نشان از تطبیق‌پذیری او در تاکتیک تیمی دارد و گلزنی او را بسیار سخت می‌کند.

این سایت پرتغالی نوشت: جالب این است که می‌توان میانگین تعداد لمس‌هایی که طارمی در هر بازی در فصل جاری روی توپ انجام می‌دهد را با لمس توپ از سوی اوانیلسون، مهاجم مکمل و همکار او در بیشتر مسابقات، مقایسه کرد که تفاوت بسیار زیادی را نشان می‌دهد. طارمی به طور متوسط ​​تقریباً ۴۰ بار توپ را لمس می‌کند حال چه ارسالی و چه ترکیبی بین هم تیمی‌ها؛ در حالی که همتای برزیلی‌اش تنها حدود ۲۲ بار.

البته این دو بازیکن در چارچوب بازی کارکردهای متفاوتی دارند، اما نگاهی بیرونی به اهمیت مهاجم ایرانی در چهار خط به خصوص در ارتباط میان خط هافبک و حمله پورتو به ما می‌دهد. بهتر است بگوییم که طارمی نه تنها مهاجم بلکه یک بازی‌ساز بسیار عالی است. مسلم است که تمام انتقادات گذشته نسبت به این بازیکن، سرعت بیشتری به نمایش‌های این مهاجم داده است که قطعا اینجا متوقف نشود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false