×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه بوشهر: جایگاه علمای دینی استان بوشهر به جامعه عرضه شود + تصویر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در همایش بزرگداشت علامه بلادی بوشهری در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر جایگاه علما دینی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ارزش و جایگاه علمای دین بر اساس آیات قرآن کریم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نقش علمای در هدایت و اتحاد جامعه را مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: علما مشکلات و فتنه‌های پر چالش را شناسایی و زمینه نجات مردم را فراهم می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ارزش انسان دارای علم دینی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: عالم دینی تجسم عینی خداوند و الگو برای انسان تراز دین خدا است.

وی عالم دینی را نماد معارف، الگو انسان تراز اسلام دانست و تصریح کرد: درجات عالم دینی در ابعاد گوناگون قابل توصیف نیست.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی از علمای مهم برخوردار بوده است خاطر نشان کرد: مرحوم آل عصفور، اهرمی تنگستانی، علامه بلادی بوشهری و شیخ محمد حسین برازجانی، از علمای مهم در  بوشهر است که نقش مهمی در مبارزه با استبداد و استعمار داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علما بوشهر دارای آثار مهم و بسیار هستند خاطر نشان کرد: آنان از تسلط علمی بالایی برخوردار بودند و مرحوم علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در همه علوم حوزه دین دارای صلاحیت و تبحر بود و در فراتر از آن در ادبیات، زبان انگلیسی و تا اندازه‌ای نیز زبان عبری تسلط داشت.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر معرفی و شخصیت علمای دینی به جامعه گفت: معرفی و شناساندن علمای دینی استان بوشهر به جامعه یک ضرورت است.

وی مردم‌داری، اخلاق، تواضع، بصیرت، قدرت بالای تحلیل، زهد، تقوا، پارسایی، شجاعت، ادب، اخلاص از ویژگی‌های مرحوم علامه سید عبدالله بلادی بوشهری دانست و گفت: علامه بلادی که در مقابله با تهاجم و تجاوز انگلیسی‌ها به بوشهر نقش مهمی داشت و با حکم جهاد در این عرصه از جایگاه مهمی برخوردار است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مزار مرحوم سید عبدالله بلادی در نجف اشرف است گفت: برای بازسازی این آرامگاه اقداماتی در دست اجرا است و این درحالی است که بازسازی مزار شهید رئیس علی دلواری سردار مبارزه با استعمار در نجف اشرف امسال تکمیل می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false