×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تصویب ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم  : عبدالحسین گرشاسبی گفت‌ با اشاره به اینکه قرارگاه آبخیزداری در استان تشکیل شده است اظهار داشت: این قرارگاه در راستای مقابله با خشکسالی، توسعه و اجرا طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب راه‌اندازی شده است.

وی از تدوین برنامه جامع مدیریت سیلاب خبر داد و بیان کرد: این برنامه به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی تدوین شده که در قالب آن انواع عملیات آبخیزداری مکانیکی، بیولوژیک، حفاظت خاک، کاهش فرسایش، کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مساحت اراضی منابع طبیعی استان را ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: در استان ۲۷۶ حوزه آبخیز وجود دارد که تاکنون ۶۱ حوزه آن به مساحت یک میلیون و ۸۴ هزار هکتار دارای طرح مطالعه است.

گرشاسبی از انجام عملیات آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: عملیات آبخیزداری در سطح ۴۷۱ هزار هکتار اجرا شده و مساحت آبخیزداری بالادست ۴۸۸ هزار هکتار است.

وی آب حاصل از بارش باران را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ۷۶ درصد عرصه‌های استان جز منابع ملی و طبیعی هستند که اجرا عملیات آبخیزداری نقشی مهم در کنترل سرعت سیلاب، کاهش سرعت تخریب، بیابان‌زایی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا طرح‌های آبخیزداری کشور مصوب شده است گفت: از این میزان سهم استان بوشهر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

گرشاسبی  اضافه کرد: در حال حاضر ۸۳۲ سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث و ۹۹٫۵ درصد اراضی ملی استان تثبیت و ۹۹ درصد اسناد تک برگ اخذ شده است.

وی تاریخ ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان بوشهر را از ۱۵ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: در این زمینه اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تأکید کرد: دامداران کوچ‌رو هنگام ورود به مراتع قشلاقی استان از مراتع ییلاقی استان‌های هم‌جوار باید دارای پروانه چرا تمدید شده معتبر و یا طرح مرتع‌داری باشند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false