×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کارت شهروندی امت واحده صادر می‌شود

به گزارش چغادک نیوز  به نقل از  ایرنا : حجت الاسلام حمید شهریاری با اشاره به طرح های سعید و آی محسن گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: این دو طرح به منظور اجرای طرح شبکه سازی جهان اسلام است که امت واحده در بستر این سکو تشکیل می شود و به زودی کارت شهروندی امت واحده را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: لازمه ثبت نام در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ثبت نام در طرح سعید است. در واقع با آغاز این کنفرانس، کلید شروع شبکه سازی سعید آغاز شد. در کنار این طرح، همچنین طرح آی محسن یا طرح خدمت رسانی جهان اسلام در دستور کار است که ۱۸ خدمت طی مراحلی معرفی خواهد شد و اولین خدمت ثبت نام و حضور در کنفرانس وحدت اسلامی است و همه افراد با ثبت نام به صورت آزاد می توانند از این خدمت بهره مند شوند تا این کنفرانس به کسانی محدود نشود که برای آنان دعوتنامه فرستاده شده است.

شهریاری روز گذشته (یکشنبه ۱۷ مهر) در نشست خبری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از آغاز نشست های وبیناری خبر داد که ۳۰۰ سخنرانی از اندیشمندان داخلی و خارجی در طی این روزها مطرح می شود. در این پنج روز ۱۲ نشست وبیناری از به صورت زنده از پایگاه اینترنتی کنفرانس وحدت پخش می شود و در مجموع ۱۴۴ سخنرانی تا روز پنجشنبه پخش خواهد شد.

مراسم افتتاحیه بخش حضوری این کنفرانس روز چهارشنبه بیستم مهر با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار و روز جمعه با دیدار میهمانان کنفرانس با رهبر معظم انقلاب، بیانیه پایانی صادر خواهد شد. قرار است به منظور تمرکززدایی و گسترش فرهنگ تقریب، کنفرانس های منطقه ای در کشورهایی همچون لبنان، پاکستان و عراق و همچنین کنفرانس های منطقه ای در داخل کشور مانند کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و خراسان برگزار شود که کنفرانس لبنان تا پایان سال در بیروت برگزار خواهد شد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله همزمان با هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور شخصیت های هم جهان اسلام برگزار می کند. پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام خواهیم بود. شعار کنفرانس امسال «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» است.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

آبان سال گذشته سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هشت محور جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری برگزار شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false