×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
راه دادن جوکوویچ به سیدنی، مثل سیلی زدن به استرالیایی‌های است که واکسن زده‌اند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی که از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده است، در ژانویه سال جاری با معافیت پزشکی که دریافت کرد، وارد استرالیا شد تا در ملبورن‌پارک از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. با این حال، پس از انتقادهای زیاد، او بازدداشت و به کشورش بازگردانده و تا سال ۲۰۲۵ از ورود به استرالیا منع شد.

دولت استرالیا قادر به رفع این ممنوعیت است و تسهیل قوانین این کشور برای خارجی‌ها درباره اعلام وضعیت واکسیناسیون‌شان، به جوکوویچ این امیدواری را داده تا بتواند در سال ۲۰۲۳ در تنیس اوپن استرالیا حضور پیدا کند.

با این حال، کارن اندروز، وزیر امور داخلی اسبق استرالیا بر این باور است که تغییر قوانین نباید درباره جوکوویچ اعمال شود.

وی درباره این موضوع گفت: افراد دیگری هم هستند که شرایط مشابهی داشته و روادیدشان لغو شده است. در این حالت، اگر اداره مهاجرت تصمیم بگیرد برای وی امتیاز ویژه لحاظ کند، سوالی که مطرح می‌شود این است که آنها درباره دیگر افراد با شرایط مشابه چه تصمیمی خواهند گرفت؟

به گفته وی، صدور جواز بازگشت او به استرالیا پیش از سال ۲۰۲۵، مثل این سیلی به صورت شهروندان استرالیایی است که قانون را رعایت کرده و واکسن زده‌اند.

وی تاکید کرد: چرا باید جوکوویچ اجازه داشته باشد صرفا به‌دلیل اینکه تنیسور مطرحی است و میلیون‌ها دلار پول دارد، به کشور بازگردد؟ نیم‌توان یک قانون مجزا برای او اعمال کرد و یک قانون دیگر برای دیگران.

جوکوویچ در تابستان هم به دلیل قانون واکسیناسیون، نتوانست در تنیس آزاد آمریکا شرکت کند، اما بابت از دست دادن دومین گرنداسلم موجود در تقویم سال جاری، ابراز افسوس نکرد.

مرد صربستانی دیروز (یکشنبه) با شکست دادن استفانوس تسیتسیپاس یونانی، در تنیس آزاد آستانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false