عملیات اجرایی آب‌ شیرین‌ کن شهرستان دیر آغاز شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عملیات اجرایی آب‌ شیرین‌ کن شهرستان دیر آغاز شد

به گزارش چغادک‌ نیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از استاندار بوشهر اعلام کرد: تامین آب پایدار یکی از موضوعات اساسی این استان است و تلاش می‌شود هیچ جای استان مشکلی در این خصوص نداشته باشد.

احمد محمدی زاده افزود: ظرفیت آب‌ شیرین‌کن بندر دیر در مرحله نخست سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب است که  تا ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز قابل افزایش است.

وی از اجرایی شدن طرح آب‌ شیرین‌کن عسلویه تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال چند آب‌ شیرین‌کن افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که افتتاح طرح‌های در دست ساخت در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه افزایش تولید آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: مسئولان استان تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا کمبود آب آشامیدنی در استان جبران شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه گروه مپنا به‌عنوان سرمایه‌گذار اجرای طرح آب‌ شیرین‌کن بندر دیر انتخاب شده است، افزود: این شرکت توان بالایی در اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن دارد و امید می‌رود بر اساس قرار داد این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظرفیت پروژه خرید تضمینی آب از تأسیسات نمک‌زدایی شهر دیر را سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: این پروژه جمعیتی معادل ۱۲ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه این طرح در مدت ۱۲ ماه اجرا می‌شود گفت: در اجرا این طرح گروه مپنا که از شرکت‌های توانمند است ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خواستار افتتاح این پروژه تا قبل از فصل تابستان سال آینده شد و افزود: در این طرح ضمن اجرا ۵.۵ کیلومتر خط انتقال آب بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال برق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که بخش عمده‌ای از آن در شهرستان دیر هزینه می‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرا آب‌شیرین‌کن در دیر یکی از مطالبات مهم مردم بود که امروز عملیاتی اجرایی آن آغاز شد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی بیان کرد: در نقاطی که مردم در کنار دریا سکونت دارند شایسته نیست که مردم تشنه لب باشند و کمبود آب احساس شود.

وی افزود: امسال اعتبارات قابل توجهی در محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که به‌صورت عادلانه توزیع می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false