×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ناگفته‌ها از دوران دفاع مقدس زیاد است/ رزمندگان عاشقانه به استقبال خطر می‌رفتند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: دومین قسمت برنامه ترکیبی جان‌وتَن با عنوان وقتی دوربین‌ها شکست می‌خورند به روایتی از زندگی مهدی طحانیان پرداخت؛ نوجوانی ۱۳ ساله‌ که در جنگ با شجاعت خود، زاغه مهمات بسیار بزرگی را کشف کرد و همچنین در دورات اسارت با حفظ عزت ملی حاضر به همکاری با خبرنگاران و صحبت علیه ایران نشد.

پخش این قسمت بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی کوتاه با مهدی طحانیان داشته باشیم که در ابتدا با بیان اینکه آنقدر گفتنی‌ها زیاد است و ناگفته از دوران دفاع مقدس وجود دارد که هر چه قدر برنامه تلویزیونی و مستند ساخته شود، کم است، به ایرنا گفت: برخی از اظهارنظرهایی که وجود دارد، نشان دهنده این است که  بیشتر مردم درباره بسیاری از مسایل آگاهی ندارند و در جریان اتفاقاتی که در جنگ رخ داده است، نیستند.

این رزمنده ادامه داد: رخدادهای مختلفی که ما با آن در زمان دفاع مقدس روبه‌رو شدیم و اتفاقاتی که به چشم دیدیم باید برای همه افراد جامعه بازگو شود چراکه به درد نسل امروز جامعه می‌خورد.

طحانیان تاکید کرد: در حقیقت اگر رزمندگان توانسته‌اند افتخاری برای ایران کسب کنند، مشکلات را پشت سر بگذارند و مقابل دشمن کاملا مسلح با دست خالی بجنگند و ایران را حفظ کنند، به واسطه اعتقادات و باورهای دینی‌شان بوده است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که در زمان دفاع مقدس به داد رزمندگان رسید، همان باورهایی بود که داشتند. در حقیقت افکار این افراد نجات‌بخش و آرامش‌بخش بود که سختی‌ها را برایشان آسان و تلخی‌ها را شیرین کرد.

این رزمنده یادآور شد: افرادی که در زمان دفاع مقدس با نیت پاک در راه دفاع از میهن قدم برمی‌داشتند، خداوند نیز کمکشان کرد و به آن‌ها ثبات قدم می‌داد تا با عزم و اراده در دل هر سختی فرو روند و برای کارهای سخت داوطلب شوند.

طحانیان خاطرنشان کرد: رزمندگان عاشقانه به استقبال خطر می‌رفتند و اینها مسایلی است که باید گفته شود تا کسانی که نمی‌دانند و از روی جهل و نادانی به دین، اسلام، قرآن و اعتقادات و باورهای مردم می‌تازند، بدانند که اگر روزی جوانان ایران همین باورها را نداشتند، در حال حاضر کشوری وجود نداشت.

جان‌وتَن به کارگردانی علی فراهانی‌صدر، تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی و با اجرای محمدجعفر خسروی که محصول مشترک مرکز مستند سوره و مرکز هنری-‌رسانه‌ای نهضت است، از ۳۰ شهریور تا هشتم مهر هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false