ورود اتاق اصناف کشاورزی به تنظیم و نظارت بر بازار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ورود اتاق اصناف کشاورزی به تنظیم و نظارت بر بازار

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایسنا: قاسم پیشه‌ور، با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه اجرایی دولت که سال ۱۳۹۷ به نظام صنفی ابلاغ شد، نظارت بر صدور پروانه اصناف کشاورزی برعهده نظام صنفی است، گفت: بر این اساس اگر تخلفی صورت بگیرد، نظام صنفی می تواند صنف متخلف را جریمه یا پلمب کند.

وی ادامه داد: در ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی کشاورزی اشاره شده است که اتاق اصناف کشاورزی فعلی می تواند متناظر با قانون نظام صنف کشور (اتاق اصناف کشور) که در داخل شهرها پروانه صادر می کند، فعالیت کند. زیرا در شورای قیمت گذاری حضور دارد و براساس قیمت های مشخص شده می تواند با تخلفات برخورد کند.

رییس اتاق اصناف کشاورزی تصریح کرد: یک هیات بدوی نیز در اتاق اصناف کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است که احکام آن نیز لازم الاجراست.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است وظیفه نظارتی وزارت صمت به اتاق اصناف کشاورزی واگذار شود، گفت: هنوز وظایف نظارتی بر بازار به صورت صد در صد واگذار نشده است. در حال حاضر در کنار صمت و تعزیرات هستیم. جلساتی نیز در این راستا برگزار شده است.

وی در پایان گفت: قرار است‌ از این به بعد اتاق اصناف کشاورزی پروانه اصناف کشاورزی از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی و نهاده های کشاورزی را صادر کند و بر قیمت‌های موجود در بازار نیز نظارت داشته باشد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false