قطری‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر اعلام آمادگی کردند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قطری‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر اعلام آمادگی کردند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر: محمد شکیبی نسب عصر چهارشنبه در نشست مشترک مدیران اقتصادی استان با تجار، مالکان شناورها، و شرکت‌های کشتیرانی با اشاره به اینکه مجتمع بندری نگین در بوشهر دارای فرصت متنوع سرمایه گذاری است اظهار داشت: با توجه به زیرساخت در حال احداث این مجتمع سرمایه گذاران مختلفی از داخل و خارج برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ناحیه نفتی مجتمع بندری نگین نیز در ۲۴ هکتار پیش بینی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که ۲ سرمایه گذار توانمند داخلی برای این پروژه اعلام آمادگی کردند.

شکیبی نسب یادآور شد: اسکله ۳۵ هزار تنی در حال احداث مجتمع یاد شده در در بخش ترمینال صادرات و ترانزیت در مراحل پایانی قرار داشته و تا پایان مهرماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: پیشانی مجتمع بندری نگین ۹۰۰ متر است که تاکنون ۳۰۰ متر اسکله آن احداث شده و ۶۰۰ متر اسکله باقیمانده نیز در آینده توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

احداث پایانه صادرات و ترانزیت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث پایانه صادرات و ترانزیت مجتمع بندری نیز فرایند احداث آن توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

شکیبی نسب اظهار کرد: پایانه مسافربری بین المللی دریایی بوشهر نیز به مساحت ۱.۵ هکتار کارهای تعمیر اساسی آن در حال انجام است که تا نیمه مهرماه آماده بهره‌برداری و صادرات کالا و مسافر از بندر بوشهر به قطر می‌شود.

وی افزود: در موضوع بارانداز و انبار روباز نیز کمبودهایی وجود دارد که با اقدامات در حال انجام در مجتمع بندری نگین سرمایه گذارانی در این بخش جذب خواهد شد.

شکیبی نسب پیرامون راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر یادآور شد: برای راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر نیز اتاق موردنیاز تأمین شده و این مرکز از هفته آینده فعال می‌شود.

وی گفت: برای حمل یکسره نیز به لحاظ کمبود انبار مسقف، در هیچ شرایطی جز با اجازه صاحب کالا حمل یکسره باطل نخواهد شد.

شکیبی نسب خاطرنشان کرد: در نشست امروز مطالبات مطرح شده در حوزه تجارت دریایی استان بوشهر بیش از ۵۰ مورد بود که به دستگاه‌های ذیربط ارجاع خواهد شد و در صورت نیاز در سطح ملی نیز پیگیری می‌شوند.

وی عنوان کرد: مطالبات مطرح شده از سوی فعالان حوزه تجارت دریایی ظرف ۲ ماه آینده بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در این نشست فعالان تجارت دریایی سوالات و مطالبات خود را در حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات، معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت و رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر مطرح کردند و مدیران بخش‌های مختلف به آنان پاسخ دادند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false